וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן מחריף את הטון: "סוריה מבצעת זוועות"

לאחר שכ-2,400 פליטים סורים נמלטו מאימת הצבא וחצו את הגבול לטורקיה, אמר ראש הממשלה הטורקי ארדואן כי "התמונות מסוריה לא ניתנות לעיכול" וכי טורקיה תתמוך בהצעה לגנות את משטר אסד

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, מסלים היום (שישי) את התבטאויותיו נגד המשטר בסוריה, ואומר כי כוחות הביטחון של המשטר מבצעים "זוועות לא אנושיות" נגד המפגינים במדינה. טורקיה, שהייתה עד לאחרונה מבעלות הברית הבודדות של סוריה באזור, שינתה לאחרונה את גישתה כלפי משטרו של בשאר אסד והדגישה את הצורך הדחוף ליישם רפורמות במדינה.

בראיון לטלוויזיה הטורקית אמר ארדואן כי אסד מבצע במדינה 'דיכוי פראי': "הנשיא אסד מתייחס למצב בקלות דעת. תמונות הברבריות מסוריה בלתי ניתנות לעיכול". הוא הוסיף כי טורקיה תתמוך בהצעה לגנות את המשטר הסורי. יצוין כי לפני כחודש כינה ארדואן את אסד: "ידיד טוב שלי".

התפנית בעמדה הטורקית כלפי סוריה חלה גם בעקבות גל הפליטים שנמלטו מהעיר ג'יסר א שוג'ור וחצו את הגבול לטורקיה מחשש לתגובת המשטר למחאה בעיר. היום דיווחה הטלוויזיה בסוריה כי "הצבא בדרכו לעיירה לעשות סדר".

אתמול דיווח שר החוץ הטורקי, אחמט דאווטולו, כי למעלה מ-2,400 בני אדם חצו את הגבול מסוריה לטורקיה, לאחר שנמלטו מהאלימות שמפעיל משטרו של אסד. "יש לנו חששות רציניים ביותר מהמצב בסוריה. קיבלתי עדכון על המספרים המדויקים... יותר מ-2,400 אנשים חצו את הגבול לטורקיה", אמר.

.

טורקיה מוסיפה לבנות מחנות אוהלים סמוך לגבול, על מנת לספק מקלט לאלפים הנוהרים לשטחה. עם זאת, הרשויות אינן מותירות לכלי התקשורת לצלם במקום. חלק מהפליטים טוענים כי אנשי ביטחון אירניים מסייעים לאסד להשתלט על המהומות.

בתוך כך, מועצת הביטחון של האו"ם סיימה הלילה סבב נוסף של דיונים בהצעת החלטה המגנה את הדיכוי האלים שמפעיל משטר אסד כלפי מפגינים, והרג אזרחים במדינה, שוב ללא הסכמה. המחלוקת נובעת מההתנגדות של רוסיה וסין לגינוי.

דובר מחלקת המדינה האמריקנית, מארק טונר, אמר כי ארצות הברית לא נרתעת, ותמשיך לנסות ולקדם גינוי של הממשל הסורי. טרם נקבע מועד להצבעה במועצה בעניין החלטת הגינוי. רוסיה הודיעה אתמול כי היא מתנגדת באופן עקרוני לכל החלטה של המועצה בנושא סוריה - ובכך בעצם הבהירה כי במידה והצעה כזו תועלה לדיון, היא תממש את זכות הווטו המוקנית לה מתוקף היותה חברה קבועה במועצה, ותכשיל אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully