וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לפלסטינים: "אל תקימו מדינה בלי משא ומתן"

נשיא ארה"ב חזר על עמדתו לפיה על הרשות הפלסטינית להעדיף מו"מ עם ישראל, על פני פנייה לאו"ם בניסיון להקים מדינה עצמאית באופן חד-צדדי. גם הקנצלרית מרקל שותפה לעמדתו

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר אמש (שלישי) כי הוא והקנצלרית אנגלה מרקל הסכימו כי על הפלסטינים להימנע מכל ניסיון להקים מדינה באופן חד-צדדי דרך מוסדות האו"ם. אובמה אמר את הדברים במסיבת עיתונאים בבית הלבן, בתום פגישה עם מרקל.

התהליך המדיני - כותרות אחרונות:
אבו מאזן: ”מוכן לחדש המו”מ המדיני בחודש הבא"
מגעים בוושינגטון לחידוש המו”מ בין ישראל לרשות
נתניהו מתחמק מיוזמת צרפת? "נלמד, נשקול, נתייעץ"

ביום שני דווח כי נציגים ישראלים ופלסטינים קיימו שיחות חשאיות נפרדות בוושינגטון עם בכירים בבית הלבן ובמחלקת המדינה, בניסיון לחדש את המשא ומתן המדיני, על בסיס נאומו של אובמה.

האמריקאים הם שיזמו את השיחות, ככל הנראה על רקע היוזמה הצרפתית לחידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. הממשל בוושינגטון מעוניין להיות זה שמקדם את התהליך. שלשום אמרה מזכירת המדינה, הילרי קלינטון, כי "אין טעם לקיים ועידה בצרפת לקידום תהליך השלום, כל עוד אין הסכמה של הצדדים לחזור ולדבר". עם זאת קלינטון הדגישה כי "אנו מסכימים עם צרפת לגבי הצורך של הצדדים לחזור למו"מ".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בפתח ישיבת הממשלה ביום ראשון ליוזמת הצרפתית ואמר: "שמעתי את ההצעה שהביא שר החוץ אלן ז'ופה, עמו נועדתי ביום חמישי בירושלים. אנו מעריכים מאוד את ידידינו הצרפתים, ואשיב להם לאחר שנשקול את הדברים. נלמד את ההצעה ונדון בה גם עם ידידינו בארה"ב. גם האמריקאים רוצים לקדם יוזמות, וגם לנו יש מחשבות משלנו. נבחן כיצד ההצעה משתלבת עם יוזמות אחרות. מובן שלא ניתן ליישם את כולן, רצוי להתרכז ביוזמה אחת ולקדמה".

(עדכון ראשון: 19:08)

עוד על ההתפתחויות לקראת ספטמבר:
נתניהו: ”איש לא יכול לעצור את ההכרה בפלסטין"
נתניהו בקונגרס: ”קרע הברית עם חמאס, ונכיר בפלסטין”
אובמה באיפ"ק: "המו”מ יתנהל על גבולות שונים מ-67"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully