וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנרל מצרי הודה: ביצענו "בדיקות בתולים" במפגינות

דו"ח של אמנסטי אינטרנשיונל העלה חשדות כי חיילים מצריים היכו מפגינות, התעמרו בהן ואילצו אותן לעבור "בדיקת בתולים". כעת, קצין בצבא מודה בדברים: "לא רצינו שיגידו שאנסנו אותן"

גנרל מצרי הודה בהאשמות שהופנו כלפי כוחות הביטחון המצריים לפיהן בוצעו "בדיקות בתולים" במפגינות שנעצרו בהפגנת ה-9 במרץ בכיכר תחריר, כך דיווחה הבוקר (שלישי) רשת ה-CNN.

הנושא התעורר בעקבות דו"ח של אמנסטי אינטרנשיונל שפורסם מספר שבועות לאחר ההפגנה. בו נטען כי חיילים היכו מפגינות, הפעילו עליהן מכות חשמל וערכו עליהן חיפושים בעירום תוך איומים וכן האשמות בזנות. בנוסף, לפי הדו"ח, המפגינות העצורות נאלצו לעבור הליך לבדיקת בתוליהן.

"הבנות שנעצרו לא היו כמו הבת שלך או שלי", אמר הגנרל שביקש שלא להזדהות בשמו, "הם שהו בכיכר משך זמן רב, עם גברים, באוהלים בהם מצאנו אלכוהול וסמים".

הקצין הסביר כי הבדיקות נעשו על מנת שהנשים לא יוכלו לטעון כי נאנסו בעת ששהו במעצר. "לא רצינו שהן יאשימו שתקפנו אותן מינית או אנסנו אותן, ולכן רצינו להוכיח שלא היו בתולות מלכתחילה. ואכן, אף אחת מהן לא הייתה בתולה", אמר הגנרל.

ההפגנות התרחשו כחודש לאחר הדחתו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק. לאחר ההדחה, תפס צבא מצרים באופן רשמי את השליטה במנגנוני המדינה. בשונה מההפגנות הקודמות, בהפגנה שהתקיימה ב-9 במרץ גררו חיילים עשרות מפגינים מהכיכר לשטח המוזיאון המצרי.

סאלווה חוסייני, ספרית בת 20 ואחת מן הנשים שעדויותיהן הופיעו בדו"ח של אמנסטי, תיארה כיצד חיילים במדים כבלו אותה, סטרו לה, הפעילו עליה אקדח הלם חשמלי וקראו לה זונה.
"הם רצו ללמד אותנו לקח", אמרה חוסייני לאחר פרסום הדו"ח. לאחר שהיא נקלחה מהמוזיאון ביחד עם עוד 16 עצורות למתקן כליאה ביצעו בהן החיילים את "בדיקת הבתולים". "לא הסכמנו שגבר יערוך בנו את הבדיקה", אמרה, אבל לדבריה, החיילים הכריחו אותה לעבור אותה על יד איום במכות חשמל נוספות. עוד סיפרה חוסייני כי מלבד הרופא ואישה נוספת שהייתה בחדר גם מספר חיילים עמדו מאחורי המיטה וצפו במתרחש.

הגנרל המצרי אמר כי 149 המפגינים שנעצרו אחרי ה-9 במרץ נשפטו בבתי דין צבאיים ועל רובם נגזרה שנת מאסר. עוד הוא אמר כי הוא מצפה ליום בו יוחזר השלטון האזרחי למצרים והצבא "יוכל לעשות את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב – להגן על גבולות המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully