וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בחמאס: "אין קשר בין הפיוס לעסקת שליט"

אלעד סלם

13.5.2011 / 1:51

בכיר חמאס ברצועת עזה, סלאח אל-ברדוויל, הבהיר כי אין שום קשר בין העסקה להשבתו של החייל החטוף להסכם הפיוס הפלסטיני. הוא הכחיש גם כי קיימת תוכנית מצרית חדשה לסיום העסקה

בכיר תנועת חמאס בעזה, סלאח ברדוויל הבהיר אמש (חמישי) כי אין קשר בין הסכם הפיוס הפלסטיני שנחתם בין פתח לחמאס לבין העסקה להשבתו של החייל החטוף גלעד שליט. "אין שום קשר בין עסקת שליט והפיוס", אמר ברדוויל בראיון לביטאון חמאס "א-ריסאלה". "עם זאת, עסקת השבויים היא אחד משלושת הנושאים בהם מתעסק הצד המצרי זו תקופה ארוכה בנוסף לפיוס הפלסטיני והרגיעה".

כמו כן, אמר אל-ברדוויל כי הוא אינו מפחד שהצלחת מצרים בתיווך בין פתח לחמאס תדחוף אותה לחשוב ברצינות על תיווך גם בעסקת שליט. לדבריו, "מידת נכונותה של ישראל היא שתביא לסיום העסקה". עם זאת, הכחיש אל-ברדוויל את הפרסומים בתקשורת בימים האחרונים לפיהם למצרים יש תוכנית חדשה לפתרון המחלוקות בין הצדדים וסיום העסקה.

אתמול דיווח העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון כי מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, עזב את קהיר בחזרה לרצועת עזה לאחר שדן שם עם בכירי המודיעין המצרי ועם הנהגת חמאס במשא ומתן לגיבוש עסקה לשחרור שליט. על פי הדיווח, ג'עברי דן בקהיר עם ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל ביסודות שעליהם יתבסס המשא ומתן לגיבוש עסקה "ובקווים האדומים שחמאס לא יסכים בשום אופן לחצות".

בתוך כך, דיווח העיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום" כי משלחת ישראלית רמת דרג צפויה להגיע בימים הקרובים לקהיר כדי לדון עם ההנהגה המצרית בעסקת שליט. עם זאת, לא דווח מי הם חברי המשלחת וכמה זמן הם צפויים להישאר במצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully