וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לפלסטינים: "שהפיוס לא יכשיל את השלום"

בבית הלבן התייחסו להסכם הפיוס שנחתם אתמול בין חמאס לפתח וקראו לפלסטינים לדאוג שההסכם "לא יהווה מכשול לכינון שלום עם ישראל". לדבריהם, ארה"ב תנסה לעמוד על אופי ההסכם

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

"ארצות הברית קוראת לפלסטינים להבטיח שהסכם הפיוס בין הפתח לחמאס לא יהווה מכשול לכינון שלום עם ישראל, אלא יקדם אותו", כך אמר אמש (רביעי) דובר הבית הלבן, ג'יי קרני בשיחה עם כתבים בוושינגטון. קרני הוסיף כי ארצות הברית ממשיכה לנסות ולעמוד על אופי ההסכם, שנחתם היום בין נציגי חמאס ופתח בקהיר.

"מה שחשוב עכשיו הוא שהפלסטינים הבטיחו הסכמה בדרך שמקדמת את הסיכויים לשלום יותר מאשר מחלישה אותם", אמר דובר מחלקת המדינה, מרק טונר. לדבריו, "אנחנו עדיין לא יודעים אילו שינויים והאם בכלל ייעשו בפן הממשלתי ברשות. ארה"ב ממשיכה להאמין שעל חמאס להכיר בקיומה של ישראל ולהימנע משימוש באלימות אם ברצונו לשחק תפקיד משמעותי בתהליך השלום".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס אתמול בצהריים להסכם הפיוס הפלסטיני. בדברים שנשא בלונדון, לקראת פגישתו עם ראש הממשלה הבריטי, דייוויד קמרון, אמר נתניהו כי "החתימה היום בקהיר היא מהלומה קשה לתהליך השלום, וניצחון גדול לטרור". דבריו של נתניהו נאמרו שעה קלה לאחר החתימה על הסכם הפיוס הפלסטיני במצרים.

"רק לפני שלושה ימים ספג ציר הטרור מהלומה חזקה מאוד בדמות חיסולו של בן לאדן", אמר נתניהו, "היום בקהיר הוא קיבל ניצחון, משום שכשאבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית, מאמץ ומחבק את החמאס, אותו חמאס שמגנה את הפעולה נגד בן לאדן, שקורא להשמדת ישראל, שיורה טילים על ערינו ועל ילדינו - באותו הרגע השלום נוחל תבוסה, והטרור בעצם זוכה לניצחון גדול".

"על ישראל לבחור בין שלום להתנחלות"

במהלך טקס החתימה על ההסכם אמר אבו מאזן כי "על ישראל לבחור בין שלום להתנחלות" וציין כי "אנחנו שמים מאחורינו את פרק הפילוג השחור לנצח". הוא הוסיף כי "בשנתיים האחרונות שיבחו כל המוסדות הבינלאומיים את התנהלותה של הרשות הפלסטינית והבהירו כי אנו מוכנים להקים מדינה פלסטינית. ספטמבר הוא החודש התשיעי, ובו אנו מתכוונים לפנות לאו"ם כדי לקבל הכרה, אבל אם ישראל תמשיך בסחיטה, יש גם חודש מאי או יוני".

"בשנתיים האחרונות שאלו את ישראל מדוע היא אינה מנהלת משא ומתן עם הפלסטינים. בתגובה היא תהתה 'עם מי לנהל מגעים? עם עזה או הגדה?'. נתניהו גם אמר שעלי לבחור בין ישראל לבין חמאס. אמרתי כמה וכמה פעמים - חמאס הם האחים שלנו וחלק מהעם שלנו. נכון, יש בינינו מחלוקות רבות אבל הם חלק מעמנו. נתניהו, אתה זה שצריך לבחור בין התנחלות לבין שלום", הוסיף.

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אמר במהלך הטקס: "אנחנו מוכנים לשלם כל מחיר למען הפיוס. המערכה היחידה שאנחנו מנהלים היא מול ישראל בלבד. אנו רוצים מדינה פלסטינית עצמאית וריבונית על אדמות הגדה המערבית ורצועת עזה".

(עדכון ראשון: 22:48, 04.05.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully