וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בסוריה: עשרות מפגינים נורו למוות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.4.2011 / 17:02

מוקדי המחאות נגד המשטר בסוריה התפשטו היום גם לבירה דמשק. צבא סוריה דיווח כי בעימות עם המפגינים נהרגו ארבעה חיילים, ושניים נחטפו. המפגינים דיווחו על עשרות הרוגים ופצועים

העימותים בין המפגינים נגד שלטונו של הנשיא בשאר אסד לכוחות הביטחון בסוריה אינם דועכים: צבא סוריה הודיע כי ארבעה מחייליו נהרגו במהלך עימותים בעיר דרעא - כך דיווחה היום (שישי) רשת הטלוויזיה אל-ג'זירה.

סוכנות הידיעות הרשמית במדינה דיווחה במקביל, כי "חוליית טרור חמושה פשטה על מוצב צבאי בדרעא, הרגה ארבעה חיילים וחטפה שניים מהם". רשת "אל ערביה" דיווחה כי בעימותים בעיר נהרגו 22 מפגינים. כמו כן, עד ראייה בשם אבו עומאר עבדאללה דיווח מדרעא לאל-ג'זירה כי "יותר מ-100 גופות נמצאות בצדי הדרך". לדבריו, בנוסף להרוגים הרבים, עשרות בני אדם עדיין נעדרים.

ההפגנות התרחבו היום גם לבירה דמשק, שם דיווחו עדי ראייה כי כוחות רבים, ביניהם משטרה חשאית, התפזרו ברחבי העיר. פעיל זכויות אדם בשכונת קנוואת דיווח לרשת אל-ערביה כי כוחות הביטחון ריססו גז מדמיע על המפגינים. כמו כן, קווי התקשורת והחשמל נותקו מאזורים רבים בעיר.

עדי ראייה הוסיפו כי כוחות צבאיים חמושים כיתרו את הרחובות הסובבים את הבירה, ומנעו את המעבר לפרבריה הסמוכים שם המשיכו ההפגנות. על פי הדיווחים, המוני המפגינים בסאקבה, פרבר של דמשק, קראו במהלך ההפגנה: "הפילו את המשטר", ובפרבר דומא גם נרשמה נוכחות ערה של כוחות ביטחון.

הפגנה נגד שלטונות סוריה, דומא, פרבר של דמשק, 1 באפריל 2011. רויטרס
הפגנות אירעו גם בדמשק/רויטרס

"הצלפים יורים בכל דבר שזז"

הפגנות נמשכו גם בערים קמישלי, לטקיה וכן בערים בניאס וחומס. עדי ראייה דיווחו כי בלטקיה נפתחה אש נגד המפגינים ולפחות חמישה בני אדם נפצעו. מוקדם יותר הפילו מפגינים בדיר א-זור שבמזרח המדינה פסל של הנשיא אסד.

בתוך כך, דיווחה רשת הטלוויזיה "אל-ערביה" כי עשרות אלפי תושבי הכפרים במחוז חוראן שבצפון מזרח סוריה הגיעו לכניסה הצפונית של העיר דרעא, על מנת להפגין נגד השלטונות ולהביע הזדהות עם התושבים המפגינים. "הצלפים פה יורים בכל דבר שזז, העיר כולה מוקפת בטנקים", סיפר עד ראייה מדרעא לרשת "אל ג'זירה".

במקביל, מועצת זכויות האדם של האו"ם בז'נבה הודיעה כי לבקשת ארצות הברית, ייערך היום כינוס מיוחד שיעסוק במתרחש בסוריה, בו ידונו על האלימות והפרת זכויות האדם במדינה, הכוללים ירי מטנקים לעבר אזרחים. "אין כאן מקום למדינה היורה אש חיה על אזרחיה", אמר שגריר ארצות הברית במועצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully