וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: חמושים פוצצו צינור הגז מאל-עריש לישראל

חמושים פוצצו צינור המוביל גז ממצרים לישראל בתחנת הדלק באל-עריש, כך מסרו גורמי ביטחון במצרים. הפיצוץ הביא להפסקת זרימת הגז לישראל. לפני חודש סוכל ניסיון פיצוץ דומה

אספקת הגז ממצרים לישראל הופסקה הבוקר (רביעי) לאחר שאלמונים חמושים פוצצו חלק ממסוף הדלק באל-סביל, מערבית לאל-עריש שבסיני, כך מסר גורם ביטחוני במצרים. לדברי הגורם, נפגע הצינור המוביל גז לישראל ולירדן. לפי הדיווח, הפיצוץ נעשה באמצעות מטעני חבלה וגרם לדליקה. "הרשויות סגרו את העברת הגז מהמקור המרכזי ופועלים לכיבוי האש", הוסיף המקור.

לפני חודש אירע מקרה דומה כאשר רעולי פנים ניסו לפוצץ את הצינור המוביל גז ממצרים לישראל ולירדן. גורם ביטחוני במצרים אמר אז, כי שישה בני אדם השתלטו על שומר חמוש במסוף הגז שבתחנת הדלק והטמינו מטענים על מנת לפוצץ את צינור הגז הראשי בה. לאחר הטמנת המטענים, החמושים נמלטו מהמקום אלא ששעון העצר של המטענים כשל, וחיילי צבא מצרים הצליחו לנטרל אותם. צינור הגז המצרי מעביר לישראל כ-40% מתצרוכת הגז שלה, המשמש בעיקר לייצור חשמל.

בתחילת חודש פברואר, אירע פיצוץ בצינור הגז באל-עריש. גורמי ביטחון במצרים אמרו כי הפיצוץ בוצע על ידי "גורמים חיצוניים", דהיינו לא על ידי אזרחים מצרים. הירדנים טענו כי מדובר בצינור המוביל גז לירדן וישראל. בעקבות הפיצוץ, הופסקה אספקת הגז ממצרים לישראל למשך תקופה ארוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully