וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: הפלגים בעזה הסכימו לחדול מהירי על ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.3.2011 / 0:00

בתום פגישה עם ראשי הפלגים הפלסטיניים אמר דובר חמאס בעזה, כי הם מוכנים להפסיק לשגר רקטות לעבר הדרום, אך התנה זאת בהפסקת תקיפות חיל האוויר ברצועה

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: יותם בן-דוד)

אלוף פיקוד הדרום טוען כי ברצועת עזה שוררת אנרכיה - אבל בחמאס מנסים לעשות סדר. על רקע ההסלמה בימים האחרונים בדרום, זימן אמש (שבת) הארגון השולט ברצועה נציגים מכל הפלגים החמושים הפועלים בה, לפגישה דחופה על מנת לדון בהסלמה ובצורך לדבוק בהפסקת האש. בפגישה, שנערכה אחר הצהריים במלון אל-קודס בעזה, דרש חמאס מהפלגים לציית להפסקת האש עם ישראל ולחדול מירי הרקטות. ואכן, עם סיום הפגישה הודיע דובר חמאס כי הפלגים אכן הסכימו להפסיק את ירי הרקטות לעבר ישראל, במידה וצה"ל יחדול מלבצע תקיפות ברצועת עזה. דובר חמאס, איסמעיל רדוואן אמר לאחר הפגישה, כי הם "מחוייבים להפסקת האש, כל עוד כוחות הכיבוש יהיו מחוייבים לה גם הם".

בהודעה משותפת בתום הפגישה הבהירו נציגי הפלגים כי הם "מחויבים להסכמה הלאומית, כלומר לרגיעה בשטח, אם ישראל תהיה מחויבת אליה גם כן". עוד הבהירו הנציגים כי "מעשי הטבח והטרור הישראלים לא יצליחו לשבור את רוחו של העם הפלסטיני" וכן כי "ההתנגדות היא זכות לגיטימית להגן על הפלסטינים".

במקביל, דובר משרד הפנים בממשלת חמאס ברצועה הסביר כי יש "הסכמה פלסטינית" להשבת הרגיעה לעזה. דובר המשרד, איהאב רסין, אמר כי "פלגי ההתנגדות הסכימו ביניהם להבליג, משום שהעם עדיין סובל מתוצאות המלחמה האחרונה על עזה. הוא צריך לבנות את מה שנהרס ולהסיר את המצור על עזה". יחד עם זאת הודיע רסין כי העם הפלסטיני "לא יהסס לרגע להתנגד ולהגן על עצמו אל מול פשעי האויב, שכן הוא יודע היטב מהם האינטרסים שלו".

לא ברור האם בידי חמאס נמצאים הכלים למנוע את המשך הירי, כיוון שבמהלך הפגישה עצמה נורתה רקטת קסאם לעבר ישראל, שנפלה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. במהלך סוף השבוע נורו בסך הכל שלוש רקטות לעבר ישראל, כשאחת מהן התפוצצה בתוך יישוב במועצה האזורית אשכול וגרמה נזק רב לבית.

בתוך כך, נועד אתמול בצהריים יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, עם משלחת של בכירי חמאס בגדה, ובראשם יו"ר הפרלמנט מטעם הארגון, ד"ר עזיז דוויכ, ושר החינוך לשעבר בממשלת חמאס, נאסר א-דין א-שאער. זו פגישה ראשונה של אבו מאזן עם בכירי התנועה, זה כשנה. המשלחת דנה באפשרות שאבו מאזן יבקר ברצועה לצורך דיונים על הצעת הפיוס בין חמאס לפתח. גורמים פלסטינים בכירים אמרו לכלי תקשורת פלסטיניים כי אבו מאזן יגיע לעזה "רק אם יובטח שיושג בסוף הביקור הסכם בין פתח לחמאס".

* עדכון ראשון - 19:50.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully