וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קדאפי מחמש אזרחים במאמץ להביס את המורדים"

בכיר בצבא ארה"ב חשף כי בניסיון להביס את אחרוני המורדים, קדאפי מחלק תחמושת למתנדבים ברחבי המדינה. בעוד הלחימה נמשכת, קטאר הפכה למדינה הערבית הראשונה שנוטלת חלק פעיל במבצע

שליט לוב, מועמר קדאפי, מחלק תחמושת ל"מתנדבים" ברחבי המדינה בניסיון למוטט סופית את מעוזי המורדים האחרונים. כך אמר אתמול (שישי) תת-אדמירל וויליאם גורטני, בכיר בכוחות האמריקאים באזור. כוחות הקואליציה הוסיפו לתקוף יעדים ברחבי המדינה, ומטוסי קרב הפציצו טנקים מחוץ למיסרתה. לפי כמה דיווחים, בעיר נהרגו אתמול לפחות שישה בני אדם מירי כוחותיו של קדאפי, ועד ראייה אחד טען כי בין המתים שלוש ילדות, אחיות בנות שנתיים, חמש ו-12. גם באג'דבייה נמשכו הקרבות. המורדים נכנסו שוב למזרח העיר עם ערב, וניסו לכבוש בה יעדים בדרך לחלקה המערבי, שם מתבצרים כוחות השלטון. עד כה התקבל דיווח על ניצחון משמעותי שנחלו המורדים בעיר מאז שעות הערב.

גורטני אמר לכתבים כי "כוחותיו של קדאפי נפגעו באורח משמעותי. חיל האוויר שלו מנוטרל, ספינותיו רתוקות לנמלים ומחסני התחמושת שלו הושמדו. אמצעי התקשורת שלו שובשו, ומוצבי הפיקוד שלו בלתי-שמישים". בהתייחסו לדיווח על התחמושת שקדאפי מחלק לאזרחים, אמר גורטני: "איני בטוח אם מדובר ב'מתנדבים' או לאו, ואיני יודע כמה מהם הוא יצליח לגייס". עם זאת, הגדיר הבכיר הצבאי את העובדה שקדאפי מחפש תגבורת אזרחית כ"מעניינת". גורטני גם הכחיש דיווחים לפיהם כוחות הקואליציה משתמשים בלוב באורניום מדולל, והבהיר כי במסגרת הלחימה נעשה, בעיקר, שימוש בנשק מדויק. "אנו משתמשים לרוב בטילי טומהוק ופצצות מונחות לייזר ומונחת GPS", אמר.

בתוך כך, הפכה אתמול קטאר למדינה הערבית הראשונה הנוטלת חלק פעיל של ממש במבצע "שחר האודיסאה". מטוסי "מיראז' 2000" של חיל האוויר הקטארי טסו לראשונה מעל שמי לוב, כדי לאכוף את הסגר האווירי שנכפה עליה. כמו כן, מטוסי קרב ומפציצים בריטים וצרפתים תקפו מטרות וכלי ארטילריה סמוך לאג'דבייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully