וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדאפי: "התוקפנים ייפלו, כמו היטלר ומוסוליני"

שליט לוב תקף בנאום מוקלט את ארה"ב, צרפת ובריטניה שיצאו למתקפה נגדו. הוא הזהיר כי הוא נערך למלחמה "ממושכת", שבה מצפה לתוקפים "גיהנום", ועודד את עמו: "זו שעתכם היפה ביותר"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

שליט לוב, מועמר קדאפי, נאם היום (ראשון) נוכח מתקפת כוחות הקואליציה שנפתחה אתמול נגד משטרו והעביר למערב מסר ברור – אתם בדרך ליפול, "כמו היטלר, כמו נפוליאון וכמו מוסוליני". קדאפי תקף בדבריו את בריטניה, ארה"ב וצרפת והבטיח כי העם הלובי לא ייכנע. "לא תתקדמו, לא תדרכו על אדמתנו, זה יהיה גיהנום עבורכם", אמר השליט, "נילחם בכם אם תמשיכו בתוקפנות ולא נרשה לכם לשים ידיכם על הנפט שלנו", הבהיר מנהיג לוב מזה ארבעה עשורים.

טיל טומהוק. AP
טיל טומהוק בדרכו למטרה בלוב/AP

קדאפי כינה את מתקפת כוחות הקואליציה על ארצו "מסע צלב חדש", שיסתיים לדבריו בכישלון. "הוכחתם שאתם לא מתורבתים, שאתם טרוריסטים, חיות התוקפות אומה שלא עשתה לכם דבר, מה ההצדקה לכך?", תמה. "האיסלם יתחזק, ולוב תתחזק, והמהפכה תתחזק". לדבריו, זוהי "שעתו היפה ביותר של העם בלוב", על משקל דבריו של ראש ממשלת בריטניה, וינסטון צ'רצ'יל, במהלך מלחמת העולם השנייה.

"אנשי בנגזי יתמרדו כשיגלו שזוהי תוקפנות אימפריאליסטית", המשיך, "בבנגזי לא ירשו לבוגדים להיכנס". הוא הזכיר כי בעבר הצליח צבא לוב להדוף פלישה איטלקית. "חיילי בריטניה, צרפת וארה"ב לא ידרכו על אדמתנו", הכריז. עוד הוסיף כי הוא נערך למלחמה "ממושכת", וכי כל בני העם הלובי נושאים כעת נשק כדי להגן על המדינה. "לא נעזוב את אדמתנו, ונשחרר אותה", קבע. "אם יהרגו את הגברים, הילדים יחליפו אותם".

מטוסים בריטיים מתכוננים להמריא לסיור בשמי לוב, מרץ 2011. AP
כוחות המערב מתכוננים/AP

מבצע "שחר האודיסאה" החל אמש בסדרת תקיפות של כוחות הקואליציה הבינלאומית המובלת על ידי ארה"ב בלוב, בין היתר באמצעות טילי שיוט מסוג "טומהוק" וגיחות של מפציץ "חמקן". בין היתר נמסר כי הושמדה שיירה של כוחותיו של קדאפי בדרכה לתקוף את העיר בנגזי, מעוז המורדים במזרח המדינה. המבצע זוכה לתמיכה בינלאומית נרחבת, והבוקר אף נמסר כי גם טורקיה מעורבת בו. מנגד, רוסיה וסין, שנמנעו בהצבעה על המבצע במועצת הביטחון של האו"ם, הביעו הלילה "צער" על ההתקפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully