וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בלוב: מטוס הופל בבנגזי, הצבא נכנס לעיר

הפסקת האש בלוב לא מחזיקה מעמד: עדי ראייה בבנגזי דיווחו כי הצבא מנסה להסתער על העיר, ופיצוצים עזים נשמעו באזור. מטוס קרב הופל. גורם בצרפת: "יש לפעול במהירות בלוב"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו)

למרות הכרזתו על הפסקת אש, נראה כי שליט לוב מועמר קדאפי לא מצליח לעמוד במילתו: עימותים אלימים נרשמו הבוקר (שבת) בין כוחות המורדים במדינה לבין כוחות הנאמנים לקדאפי. עדי ראייה דיווחו לסוכנות הידיעות רויטרס כי כוחותיו של קדאפי מנסים להסתער על בנגזי מדרום ומאזור החוף. עד ראייה נוסף דיווח כי מטוס קרב הופל באזור מעוז המורדים בעיר בנגזי. בשלב זה, לא ידוע לאילו כוחות שייך המטוס.

עם זאת, השלטון בלוב הכחיש כי הוא פתח במתקפה על בנגזי, וטען כי צבא לוב אינו פועל באזור. "כפי שאמרנו, אנו שומרים על הפסקת האש, ורוצים שמשקיפים בינלאומיים יבואו לאזור", אמר דובר הממשלה מוסא איברהים. איברהים אף האשים את המורדים בכך שהם מתקיפים כפרים וערים, על מנת לגרום להתערבות של צבאות זרים בסכסוך.

בעקבות המתקפה אמר מקור בממשלת צרפת כי כעת "זה ברור כי יש לפעול במהירות" בלוב.

כוחות צבא הנאמנים לקדאפי שכבשו את העיר אג'דבייה במזרח לוב, בתמונות שסיפקו שלטונות המדינה, 16 במרץ 2011. רויטרס
קדאפי בדרך לכבוש את בנגזי?/רויטרס

מוקדם יותר דיווח עד ראייה במקום כי פיצוצים עזים נשמעו בבנגזי. לדבריו, הפיצוצים היו חזקים דיים "כדי להרעיד בניינים", ובאזור נשמעו גם קולות של מטוסי קרב. לדברי אחד המורדים, חאליד אחמד, כוחותיו של קדאפי מאלצים אותם לסגת לתוך העיר.

"הפיצוצים החלו באזור השעה 02:00 (שעון לוב). כוחותיו של קדאפי מתקדמים, ולפי מה ששמענו הם נמצאים כ-20 קילומטרים מבנגזי", אמר תושב העיר, פארג' עלי. "זו אש שמקורה מהקרקע, אך ראינו גם מטוס קרב", הוא הוסיף. דיווחים נוספים אישרו שבמקום אכן מתנהלים קרבות בין המורדים לכוחות הביטחון.

מוחמד דאו, עובד בבית החולים המקומי, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי "מטוסי קרב הפציצו את הדרכים לשדה התעופה, וכן הייתה מתקפה גם במחוז אבו חאדי בפרברי בנגזי".

תושב נוסף בבנגזי, שלוקח חלק במשמר השכונות בעיר, דיווח כי הוא קיבל שיחת טלפון בה נאמר לו כי כוחותיו של קדאפי מתכננים להגיע לעיר דרך הים. הדיווח לא אושר על ידי גורמים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully