וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת לוב: "לא נפר הפסקת האש, האו"ם מוזמן לפקח"

על רקע הדיווחים על המשכן של התקפות צבא לוב על המורדים בבנגזי, הכחיש סגן שר החוץ כי הפסקת האש מופרת. "נוכחות הצבא בערים חיונית לבטחון האזרחים אך אין פעילות צבאית"

סגן שר החוץ הלובי חאלד כאלים הגיב הערב (שישי) לדרישות שהופנו כלפי מדינתו על ידי מדינות המערב להסיג את כוחות הצבא מסביבת העיר בנגזי בה נמצאת מפקדת המורדים. כאלים הכחיש את הדיווחים לפיהם הצבא תוקף את בנגזי ואמר כי נוכחות הצבא בערים חיונית לביטחון האזרחים וכי הצבא אינו עוסק בשום מבצע צבאי. "מועצת הביטחון מוזמנת לשלוח פקחים על מנת לוודא שאנחנו אומרים בדיברתנו", אמר כאלים.

כוחות צבא הנאמנים לקדאפי שכבשו את העיר אג'דבייה במזרח לוב, בתמונות שסיפקו שלטונות המדינה, 16 במרץ 2011. רויטרס
"אין יותר מבצעים צבאיים בשטח"/רויטרס

במקביל לדברים אלה דיווחה רשת הטלוויזיה הקטרית, אל-ג'זירה, כי כוחותיו של קדאפי מתקדמים במהירות לעבר מעוז המורדים בעיר בנגזי, חרף ההצהרה על הפסקת אש מוקדם יותר היום. גורם אמריקאי דיפלומטי מסר כי "הכוחות מתקדמים בנחישות, למרות שהשלטון הכריז על הפסקת אש". בהצהרה משותפת שפרסמו הערב ארה"ב, בריטניה, צרפת ומדינות ערב, נדרש קדאפי לעצור את ההתקדמות הצבאית לעבר בנגזי ולהחזיר את המים והחשמל לערים.

בתוך כך, מדינות המערב נערכות לקראת פעולה צבאית בשמי לוב, זאת בעקבות החלטת מועצת הביטחון של האו"ם להטיל סגר אווירי בשטחה המדינה. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר הערב כי "הקהילה הבינלאומית וארה"ב פעלו במהירות ועל לוב נכפו סנקציות ואמברגו על נשק. יש לנו כל סיבה להאמין שקדאפי יבצע טבח באנשיו אם לא נתערב".

מועצת הביטחון הצביעה אמש בעד הטלת סגר אווירי מעל המרחב האווירי בלוב, במטרה להגן על האזרחים מפני התקפות כוחותיו של קדאפי. עוד הוחלט כי יינקטו "כל האמצעים האפשריים" על מנת להגן על תושבי לוב, החלטה שפירושה אישור מתקפה אווירית על כוחות השליט. שר החוץ הלובי, מוסא קוסא, הודיע בעקבות ההחלטה, כי הפעילות הצבאית נגד המורדים הושעתה, ואולם כוחות המורדים במדינה דיווחו שהתקיפות נמשכות, וכי כוחות קדאפי שיגרו טילים אל העיר זינטאן. במקביל דווח, כי מניין ההרוגים בעקבות התקיפות בעיר מיסרטה עלה ל-25.

(עדכון ראשון: 23:25, 18.03.11)

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מועמר קדאפי. ShutterStock
מועמר קדאפי/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully