וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טילים סינים מתבייתים נמצאו על סיפון ספינת הנשק

16.3.2011 / 0:05

מנתונים נוספים שחשף צה"ל עולה כי הספינה "ויקטוריה", עליה השתלטו הבוקר לוחמי השייטת, נשאה גם טילי חוף-ים סינים בעלי טווח של כ-35 קילומטרים, כשלצדם נמצאו חוברות הפעלה בפרסית

דובר צה"ל

(צילום: דובר צה"ל. עריכת וידאו: עריכה אמיר קוטיגרו)

צה"ל חשף אמש (שלישי) נתונים חדשים על ההשתלטות על ספינת הנשק "ויקטוריה", שאירעה הבוקר. מהפרטים עולה כי כוח סטי"לים שסייר במרחק של כ-200 מיילים מחופי ישראל, פנה תחילה אל קברניטי הספינה ובדק נתונים על נתיבה ומטענה. לאחר שהתברר כי האנייה פקדה את נמל לטקיה ונמל ביירות, הוחלט לבקש מהקפטן לעלות על כלי השיט ולבצע בידוק יסודי. צוות הספינה שיתף פעולה עם הצבא, וכוח של שייטת 13 על על סיפונה באמצעות סולם שהורד על ידי רב החובל.

הלוחמים בדקו את מסמכי המטען וראו כי הספינה נושאת על סיפונה 39 מכולות שהועמסו בנמל לטקיה, כשארבע מהן מיועדות לפריקה באלכסנדריה. בבדיקת שלוש מכולות התגלה כי על אף השעל פי הרישום הן אמורות היו להכיל עדשים וכותנה, הן נאטמו באופן הדוק וחריג. חזית אחת המכולות אכן הכילה שקים של כותנה ועדשים, אך מאחוריהם הוסתרה כמות גדולה של תחמושת.

בין השאר, אותר בספינה מספר רב של פצמ"רים, בקוטר של 60 ו-120 מ"מ. כמו כן, נמצאו מספר טילים סיניים מדגם סי 704, הנושאים ראש נפץ המתביית על פי מכ"מ, ומגיעים לטווח של כ-35 קילומטרים. לצדם נמצאה חוברת הפעלה בפרסית, שלטענת צה"ל מספקת הוכחה נוספת לכך שאירן עמדה מאחורי משלוח אמצעי הלחימה.

טילים מהסוג הזה לא נמצאים עדיין בידי חמאס ברצועת עזה. במלחמת לבנון השנייה פגע טיל מדגם סי 802 (דגם מתקדם יותר של אותו הטיל) בספינת חיל הים אח"י חנית, ששייטה מול חופי ביירות. הטיל גרם למותם של ארבעה חיילים ולנזק כבד לספינה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טווח הטילים שהתגלו בספינת הנשק "ויקטוריה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאמץ אירני רציף להבריח תחמושת

רמ"ט חיל הים תא"ל רני בן יהודה, אמר כי משלוח הנשק צריך להדליק נורה אדומה בעולם. "אין לנו ספק שזו לא הברחה, אלא תעשייה מדינתית של אירן, במטרה לחמש את ארגוני הטרור. זה צריך להדאיג את הקהילה הבינלאומית כולה, שכן האניות יכולות לשמש להעברת מטענים בניגוד להחלטות האו"ם. אנו מבינים את החשיבות של הסגר הימי, שבא למנוע בדיוק תופעות כאלה. כניסה חופשית של אניות תביא לכך שהעברת נשק תהפוך לשגרה".

בהתייחסו לטילים שנמצאו על סיפון ה"ויקטוריה", אמר תא"ל בן יהודה כי "טיל חוף-ים שכזה יכול להשפיע על כל התשתיות האסטרטגיות בקרבת החוף וכמובן על כוחות חיל הים, וגם על ספינות שעוגנות באתר קצא"א באשקלון, על ספינות באשדוד או במאגר הגז ים-תטיס. זהו טיל ביות שמתביית באופן עצמאי, ומסכן כל מה שנמצא בטווח ראיה. זוהי עדות נוספת למאמץ האירני האינטנסיבי והרציף להבריח תחמושת".

בהקשר זה, התייחס תא"ל בן יהודה לעגינת ספינות צבא אירניות בנמל לטקיה לפני מספר שבועות, ואמר כי עדיין לא ידוע אם יש קשר בין המקרים. "אנחנו יודעים רק את העובדות והן שספינות מלחמה אירניות שלא עברו בדיקה, עגנו בלטקיה, ושבועיים אחר כך יצאו מאותו נמל טילי סי 704.

(עדכון ראשון: 19:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully