וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזרוע הצבאית של הפתח נטלה אחריות לפיגוע באיתמר

ניר יהב ויהושע בריינר

12.3.2011 / 11:16

גדודי חללי אל-אקצא פרסמו הודעה הנוטלת אחריות לפיגוע באיתמר, בו נרצחו בדקירות זוג הורים ושלושה מילדיהם. "הפעולה היא תגובה לתוקפנות הישראלית המתמשכת נגד בני עמנו הפלסטיני"

דניאל בוק

(צילום : דניאל בוק, עריכה :טל רזניק)

ארגון גדודי חללי אל-אקצא, הזרוע הצבאית של פתח, נטל הבוקר (שבת) אחריות על הפיגוע באיתמר שבו נרצחו אמש בדקירות זוג הורים ושלושה מילדיהם. כך דיווח אתר החדשות הפלסטיני 'קודס-נט'. עד כה לא ברורה מידת המהימנות של נטילת אחריות זו, שכן לא מן הנמנע שארגון פלסטיני אחר יטול אחריות אף הוא על הפיגוע.

דובר חוליות עימאד מורנייה, אבו עימאד אמר כי "חוליית לוחמים הסתננה להתנחלות איתמר, הצליחה להיכנס לאחד הבתים ביישוב והרגה את מי שהיה בבית. הפעולה היא תגובה לתוקפנות הישראלית המתמשכת נגד בני עמנו הפלסטיני".

בתגובה לפיגוע, החל צה"ל לפעול בכפרים הסמוכים להתנחלות איתמר, בניסיון לאתר את המחבל או המחבלים שאחראים לפיגוע. כמו כן, הוטל עוצר באזור שכם. הפלסטינים מדווחים כי בכפר עוורתא, סמוך לשכם, נעצרו לפחות 20 בני אדם. ארגון חמאס האשים את מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית בגדה כי עצרו שלושה פעילי חמאס בג'נין וקלקיליה בעקבות הפיגוע באיתמר, בנוסף לגל המעצרים שביצע צה"ל ברחבי הגדה, ובעיקר באזור הכפרים ליד שכם. בנוסף טען חמאס כי מנגנוני הביטחון בגדה זימנו לחקירה פלסטינים שהיו עצורים בעבר ושוחררו. במקביל הבהיר דובר הארגון בעזה, סאמי אבו זוהרי, כי חמאס תומך ב'התנגדות' למתנחלים משום שאלו "רוצחים, מטילים אימה ומבצעים פשעים נגד העם הפלסטיני, תוך שהם נעזרים בחיילי הכיבוש השראלי".

שר הביטחון, אהוד ברק, הבטיח כי "צה"ל ומערכת הביטחון יפעלו במהירות ובכל האמצעים על מנת להשיג את האשמים ברצח הנתעב". בסיום הערכת מצב שקיים עם גורמי ביטחון ומודיעין הוסיף ברק כי "זהו אירוע חמור ביותר, ליבנו עם המשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully