וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה הגרמני התפטר בגלל העתקת הדוקטורט

כשבועיים אחרי תחילת הסערה הציבורית, הפוליטיקאי שהיה עד לא מזמן הפופולרי בגרמניה הגיע למסקנה שאינו יכול עוד למלא את חובותיו - והודיע על התפטרותו: "זה היה הצעד הקשה בחיי"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: אמיר קוטיגרו)

כך הסתיימה באחת הקריירה של הפוליטקאי הפופולרי ביותר בגרמניה. שר ההגנה הגרמני, קארל תיאודור זו גוטנברג, הודיע בצהריים (שלישי) כי הוא מתפטר מכל תפקידיו הציבוריים, בעקבות הזעם הציבורי שהתעורר לאחר שהתברר כי העתיק חלקים ניכרים מעבודת הדוקטורט שלו. זו גוטנברג הודיע כי הגיש את התפטרותו לקנצלרית אנגלה מרקל, והסביר כי נקט בצעד משום שחש שהוא אינו יכול למלא את חובותיו לנוכח הסערה הציבורית. "זה היה הצעד הקשה בחיי", סיכם.

הפרשה נחשפה לפני כשבועיים, כשפרופסור למשפטים טען שחלקים נרחבים מעבודת הדוקטורט של זו גוטנברג משנת 2006, בנושא משפט חוקתי, הועתקו כמעט ללא שינוי, וללא ציון המקור, ממאמרים בעיתונות ובכתבי עת מקצועיים. אמצעי התקשורת והבלוגים בגרמניה המשיכו בימים שלאחר מכן למצוא עוד ועוד קטעים מהעבודה בת 475 העמודים שהועתקו ממקורות שונים, ללא מתן קרדיט.

הייתה זו מכה אנושה עבור זו גוטנברג, שכן הפופולריות שלו נשענה בעיקר על תדמיתו הנקייה, של אדם המעמיד כנות ויושר מעל אינטרסים פוליטיים. בתחילה ניסה להתגונן, הודה כי "עשה טעויות ללא כוונה" והודיע כי הוא מוותר על הדוקטורט אך ורק "באופן זמני". אך לבסוף, בשבוע שעבר, הודיעה אוניברסיטת ביירויית באופן רשמי כי היא שוללת ממנו את תואר הדוקטור בעקבות הגילוי, ולמעשה לא הותירה לו ברירה.

שר ההגנה הגרמני, קארל תיאודור זו גוטנברג, מכנס מסיבת עיתונאים ומודיע על התפטרותו, 1 במרץ 1022. רויטרס
"הגעתי לקצה גבול יכולותיי". זו גוטנברג מתייצב היום למסיבת העיתונאים/רויטרס

"תמיד הייתי נכון להילחם, אבל הגעתי לקצה גבול יכולותיי", אמר היום זו גוטנברג בן ה-39. "איני עוזב רק בגלל הדוקטורט, אם כי אני מבין שזו בהחלט סיבה מספקת עבור רבים בקהילה האקדמית. הסיבה העיקרית היא השאלה, האם אני יכול להמשיך לעמוד בציפיות הגדולות שלי מעצמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully