וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאסר על מובארק לצאת ממצרים; בנו ניסה - ונתפס

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.2.2011 / 13:23

התביעה הכללית נקטה בצעד "במסגרת חקירת ההון הבלתי חוקי והפגיעה בכסף ציבורי במהלך כהונת הנשיא לשעבר". מקור צבאי ל"אל-אהראם": הצבא מנע אתמול מגמאל מובארק להימלט במטוס פרטי

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: אמיר קוטיגרו; קריינות: אביב אברמוביץ')

משרד התובע הכללי במצרים הודיע היום (שני) כי צו איסור יציאה מהמדינה הוצא נגד הנשיא המודח, חוסני מובארק, ונגד בני משפחתו. בתוך כך, פרסם היום אתר האינטרנט של העיתון "אל-אהרם" כי בנו של מובארק, גמאל, ניסה אתמול להימלט מהמדינה בטיסה, אך הצבא מנע זאת ממנו.

דובר משרד התובע הסביר כי הצו נגד בני המשפחה יישאר בתוקף כל עוד נחקרות התלונות נגדם. כמו כן, לדבריו, הוקפאו כספים ונכסים של המשפחה, בהמשך להחלטת התובע בנושא, שפורסמה בשבוע שעבר.

הדובר לא פירט מהם בדיוק החשדות הנחקרים נגד מובארק בן ה-82, שלפי שורה של דיווחים לא מאומתים מהשבועות האחרונים, בריאותו הידרדרה מאוד מאז הדחתו מהנשיאות. אולם הטלוויזיה המצרית סיפקה מעט יותר מידע, ודיווחה כי על הצעד הוחלט "במסגרת חקירת ההון הבלתי חוקי והפגיעה בכסף ציבורי במהלך כהונתו של הנשיא לשעבר".

חשבונות בנק סודיים - ובהם מיליונים

במקרה או שלא במקרה, דיווח הבוקר העיתון המצרי "אל-אהראם", כי חבר הפרלמנט המצרי לשעבר, מוסטפא בכרי, פנה באחרונה לתובע הכללי, ד"ר עבד אל-מג'יד מחמוד, בדרישה לחקור חשד להימצאות חשבונות סודיים של בני משפחת מובארק בבנקים מצריים. בכרי טען כי בניו של מובארק, עלא וגמאל, מחזיקים במאות מיליוני לירות מצריות בחשבונות סודיים בבנק אל-אהלי. בנוסף טען בכרי כי לרעייתו של הנשיא לשעבר, סוזן, חשבונות שבהם מיליוני דולרים נוספים. בכרי, שפירט במכתבו את מספרי החשבונות החשודים, ביקש מהתובע "לנקוט בצעדים המשפטיים הנדרשים כדי לשמור על אותם כספים".

בתוך כך, דיווחה היום מהדורת האינטרנט של "אל-אהרם", בידיעה המיוחסת ל"מקור צבאי", כי בנו של מובארק, גמאל, ניסה אתמול לעזוב את המדינה במטוס פרטי, אולם הצבא מנע ממנו להמריא. לא נמסר אם גמאל נעצר לאחר מכן או שוחרר חזרה לביתו, ובכל מקרה לא נמסר לפי שעה אימות לדיווח ממקור נוסף. אותו מקור הוסיף גם כי במערכת המשפטית הולכים ומתגבשים אישומים פליליים נגד הנשיא המודח ומשפחתו.

צעדים דומים ננקטו כבר בשבועות האחרונים נגד שורת בכירים שכיהנו בתפקידי מפתח במשטרו של מובארק, בהם כמה שרים ואף ראש הממשלה לשעבר, עאטף עובייד. נגד כמה בכירים אף ננקטו צעדים חמורים יותר, בהם למשל שר הפנים של מובארק, חביב אל-עדלי, שנמצא במעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully