וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזם חדש בתחנת הכוח בחדרה: ארובה להפחתת זיהום

אריאל נוי

19.2.2011 / 17:06

לאחר מאבקים רבים, מיזם חדש של חברת החשמל צפוי להפחית משמעותית את כמות זיהום האוויר הנפלט מתחנת הכוח בחדרה. בנוסף נבדקת האפשרות להעברת משק החשמל לגז טבעי

שלומי גבאי

(צילום: חברת החשמל. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

תוכנית להפחתת זיהום האוויר הנפלט מארובות תחנת הכוח "אורות רבין" בחדרה אושרה היום (ראשון) באופן סופי. המיזם כולל הקמת של ארובה רביעית, שתפקידה הוא להפחית את הזיהום הנפלט בתהליך הפקת החשמל. עלות הפרוייקט נאמדת בכשמונה מיליארד שקלים, מתוכם יושקע סכום גם פרוייקט דומה בסכום של כשלוש וחצי מיליארד שקלים עבור תחנת הכוח "רוטנברג" באשקלון.

מנהל תחנת הכוח בחדרה "אורות רבין" גיורא דקל הסביר בשיחה עם וואלה! חדשות על חשיבות המיזם. "אנחנו בעצם מקיימים כאן שלושה תתי פרוייקטים. שני מיזמים יטפלו בתחמוצות חנקן, ואחד יטפל בתחמוצות גופרית. התהליך של טיפול בתחמוצות גופרית מחייב אותנו לארובה שונה מהארובה הקיימת כיום, וזה בעצם פרויקט הדגל היום בתחום איכות הסביבה של חברת החשמל".

לדברי דקל, הזיהום הנפלט יופחת באופן משמעותי. "אם היום תחמוצות חנקן עומדות על 900, אנחנו הולכים לרדת לכיוון ה-200. אם תחמוצות גופרית הן 1,000, אנחנו הולכים גם בהן לרדת לכיוון ה200, כך שיש כאן הפחתה מאוד משמעותית". דקל נהוסיף כי הזיהום שייפלט יהיה ברמה פחותה אפילו מזיהום של תחנת חשמל המבוססת על גז.

"אנחנו נאבקים במשך שנים מול חברת החשמל, ובסופו של דבר הוצאנו צו אישי למנהל ולמנכ"ל חברת החשמל, מה שהכריח אותם לבנות את הארובה הרביעית", סיפר מנהל מחוז חיפה במשרד להגנת הסביבה, שלמה כץ,

כץ הוסיף כי בחברת החשמל ובמשרד התשתיות שוקלים בימים אלו להעביר את התחנה משימוש בפחם לגז טבעי. "יש דיבורים להעביר את רוב משק החשמל לגז טבעי, אולם עם זאת צריך לזכור שמדינת ישראל לא יכולה להסתמך רק על מקור אנרגיה אחד, ולכן סל הדלקים של מדינת ישראל צריך להיות מחולק".

עמוס לסקר , מנכ"ל חברת החשמל הסביר, כי בשנים האחרונות פועלת החברה נמרצות לשיפור איכות הסביבה ותהליכי ייצור החשמל. לדבריו "מדובר בהיקף השקעה חסר תקדים מסוגו, שיאפשר לכולנו בתוך מספר שנים להתגאות במשק חשמל מודרני ומתקדם שיפחית באופן משמעותי את כמויות זיהום האוויר ויביא אותן לסטנדרטים הנהוגים באירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully