וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מובארק שב להכרה, שרוי בדיכאון כבד

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.2.2011 / 10:13

בעיתונות המצרית מדווחים בהרחבה על מצב בריאותו של הנשיא המודח השוהה ככל הנראה בשארם א-שייח'. באחד הדיווחים נאמר כי הוא יצא לסעודיה לקבלת טיפול רפואי

דיווחים סותרים אודות מצב בריאותו של נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק: העיתון "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון דיווח הבוקר (רביעי) מפי מקורות המקורבים למובארק כי הוא סובל מסרטן בלבלב ולא מסרטן בתריסריון כפי שחשבו. "הוא עומד בסירובו לקבל תקופות או לנסוע לחו"ל כדי לקבל טיפול רפואי כפי שממליצים לו רופאיו", מסרו. יחד עם זאת, ציינו כי רופאים גרמניים הגיעו למעונו בשארם א-שייח' על מנת לעקוב אחר מצבו הבריאותי.

בעיתונות המצרית קיימים דיווחים רבים אודות מצבו הבריאותי, חלקם סותרים זה את זה: העיתון "אל-גומהוריה" דיווח כי מובארק שב להכרתו שלשום בערב והוא מסרב בתוקף לבקשת בנו, עלא, לטוס לאירופה כדי לקבל טיפול רפואי. גורם בכיר מסר לעיתון כי מובארק שב ואומר כי הוא "יישאר למות ולהיקבר במצרים". בניגוד לנאמר בעיתון הלונדוני, העיתון "אל-גומהוריה" מדווח כי מובארק סובל דווקא מסרטן המעי הגס: "הוא בדיכאון כבד, הוא מסרב לאכול ולקבל תרופות", נמסר עוד.

העיתון המצרי "אל-וופד" דיווח הבוקר כי לאחר מספר ימים שבמהלכם הידרדר מצבו הבריאותי של מובארק, אתמול הוא התייצב. עיתון מצרי אחר, "אחבאר אל-יום" דיווח מפי מקורות המקורבים למובארק שהוא טס אתמול לערב הסעודית כדי לקבל שם טיפול רפואי, זאת משום ש"מצבו הבריאותי אינו יציב".

רופא המטפל במובארק צוטט ביומון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט" באמרו כי מובארק אכן במצב נפשי קשה וכי רוב הזמן הוא שותק. "הוא מדבר מעט מאוד. קשה מאד לתת לו אוכל ותרופות", אמר. גורם מצרי בכיר אמר לעיתון כי "ימיו של מובארק ספורים" והוסיף כי בני משפחתו אוסרים עליו לצפות בטלוויזיה או לקרוא עיתונים כדי שמצבו לא ידרדר עוד יותר.

גורם ששוחח בטלפון עם מובארק מסר לעיתון כי הנשיא לשעבר נמצא בשארם א-שייח', שם הוא משוחח בטלפון עם בכירים שמתקשרים אליו. "מבין האישים שהתקשרו אליו גם שליט לוב מועמר קד'אפי. האישים שואלים את מובארק כיצד הוא מרגיש. הוא קיבל גם מספר שיחות טלפון מבכירים בישראל, אלא שדבר השיחות הללו לא פורסם כדי לא להרגיז את דעת הקהל במצרים", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully