וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מובארק יפרוש מתפקידו עוד הערב

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.2.2011 / 21:03

לפי דיווחים שונים במצרים, הנשיא מובארק יפרוש הערב מתפקידו, לאחר 30 שנה. הטלוויזיה המצרית דיווחה, כי מובארק צפוי לשאת נאום לאומה תוך שעות

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: דורון שטיין. קריינות: אביב אברמוביץ')

גוברות ההערכות במצרים כי הנשיא, חוסני מובארק, יעביר עוד הערב (חמישי) את השלטון לידי סגנו, עומאר סלימאן, לאחר יותר משבועיים של מהומות והפגנות נגד מובארק, ששולט המצרים ב-30 השנים האחרונות. השמועה על פרישתו של מובארק הציתה התרגשות בקרב ההמונים, שמכונסים בשעה זו בהמוניהם בכיכר תחריר בקהיר. על פי הדיווחים, יותר מ-3 מיליון איש מתגודדים באזור הכיכר וברחובות הסמוכים לו בציפייה להתפטרותו של הנשיא.

הטלוויזיה המצרית דיווחה, כי מובארק צפוי לשאת נאום לאומה "תוך שעות". רשת הטלוויזיה הממלכתית במצרים אישרה כי מובארק צפוי לשאת הלילה נאום לאומה, אך לא פיטרה מה תוכן הנאום. קודם לכן רמזו בכירים במפלגתו של מובארק בראיונות לכלי תקשורת ערבים כי מובארק צפוי להודיע כי הוא עוזב את תפקידו.

רשת אל ערביה מדווחת, כי מובארק יודיע בנאומו הערב שהוא מעביר את סמכויותיו לסגנו עומאר סלימאן. במקביל, הולכים ומתרבים הדיווחים על קצינים מצבא מצרים שהחזירו את נשקם למפקדיהם והצטרפו למפגינים בכיכר תחריר.

מזכ"ל מפלגת השלטון, חוסאם בדראווי, צוטט באמרו כי הוא מעריך שמובארק יודיע הערב כי הוא מתפטר מתפקידו. "זה יהיה הדבר הנכון מבחינתו לעשות", הוסיף. גם ראש הממשלה אחמד שפיק רמז על כך בראיון לרשת BBC בערבית: "העניינים יתבררו תוך זמן קצר", אמר. עד כה לא ברור אם בכוונת מובארק להעביר את סמכויותיו לוועדה שתורכב מבכירי הצבא או שמא לסגנו, עומאר סלימאן.

מנהל סוכנות הביון האמריקאית CIA, ליאון פנטה, אמר אף הוא לרשת CNN כי ממידע שנמצא ברשותו עולה כי מובארק יתפטר עוד הלילה. במקביל מתכנסת בשעה זו המועצה הצבאית העליונה של צבא מצרים כדי לדון בצעדים שעליה לנקוט. רשת אל-ג'זירה דיווחה כי מפקדי הצבא כועסים על החלטתו של מובארק להעביר את סמכויותיו לסלימאן במקום לצבא.

מפגינים נגד חוסני מובארק בכיכר תחריר בקהיר. רויטרס
מפגינים נגד חוסני מובארק בכיכר תחריר בקהיר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully