וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים: תוכנית הגרעין האירנית שבה לתפקוד מלא

לפי ניתוח עדכני של דיפלומטים ומומחים, האירנים הצליחו להתגבר על וירוס המחשבים "סטאקסנט" ועל התקלה שהשביתה את מתקן ההעשרה בנתנז, וכעת נמשך ייצור אורניום מועשר בקצב מלא

אירן הצליחה להתגבר על הבעיות הטכניות השונות שפקדו את תוכנית הגרעין שלה בחודשים האחרונים, ושבה להעשיר אורנים ולייצר חומר בקיע בקצב קבוע - כך עולה מניתוח שפרסמה היום (שני) סוכנות הידיעות רויטרס, המתבסס על חוות דעת של דיפלומטים ומומחים לנושא.

לדברי המומחים, האירנים הצליחו להתגבר על פגיעת וירוס המחשבים "סטאקסנט" שפגע במחשבי תוכניות הגרעין בקיץ שעבר, וגם לתקן את הנזקים שגרמו להפסקה פתאומית בעבודת הצנטריפוגות במתקן ההעשרה הסמוך לנתנז בנובמבר האחרון. יש לציין, כי לפי ההערכות, אותה תקלה מסתורית במתקן ההעשרה הייתה קשורה קשר ישיר ל"תולעת" המחשבים, שרבים בעולם ייחסו את הפצתה לישראל.

עם זאת, בניתוח שפורסם מודגש כי בכל זאת ייתכן שהקשיים הטכניים, כמו גם הסנקציות הכלכליות הבינלאומיות המוטלות על אירן, חיבלו במאמצי האירנים לפתח נשק גרעיני ועיכבו אותם, וככל הנראה דחו בזמן מה את המועד שבו תוכל אירן לייצר פצצה גרעינית, אם תחפוץ בכך.

לפי ההערכות, אירן מחזיקה כבר באורניום מועשם מדרגה נמוכה (LEU) בכמות המספיקה לשתי פצצות, והכמות הזו הולכת וגדלה ככל שהצנטריפוגות במתקן בנתנז ממשיכות להסתובב. הניתוח החדש אינו מספק תשובה לשאלה מה מידת יכולתה של אירן לקחת את החומר הזה ולהעשירו לרמה גבוהה (HEU) - כדי לייצר את החומר הבקיע הנחוץ לפצצה. כמו כן, לא ברור אם בידי האירנים מצויה הטכנולוגיה הנדרשת כדי לטעון פצצה לראש נפץ של טיל. האירנים, בכל מקרה, ממשיכים להכחיש בקביעות כי בכוונתם לייצר חומר כזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully