וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בקהיר: חילופי אש בכיכר א-תחריר, 6 נהרגו

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.2.2011 / 8:10

עדי ראייה במצרים דיווחו כי תומכי הנשיא מובארק פתחו בירי באש חיה לעבר מפגינים מתנגדי השלטון בכיכר א-תחריר שבקהיר. ע"פ הדיווחים, במקום שישה הרוגים ושבעה פצועים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

אחרי יום של עימותים במקלות ואבנים, הנשק החם נכנס למערכה. המפגינים תומכי הנשיא חוסני מובארק, פתחו הלילה (חמישי) באש אל עבר מתנגדי המשטר בכיכר א-תחריר שבקהיר, כך מסר עד ראייה לסוכנות הידיעות "רויטרס". רשת אל ערביה וסוכנות הידיעות הצרפתית דיווחו כי שישה בני אדם נהרגו ושבעה נוספים נפצעו כתוצאה מהירי. בשעות הבוקר המוקדמות, פתח הצבא בגל מעצרים של מתנגדי המשטר במקום.

רשת אל ג'זירה דיווחה מוקדם יותר כי מתנגדיו של הנשיא נערכו לקראת הסתערות על כיכר א-תחריר. על פי הדיווח, המפגינים אספו אבנים במספר כניסות לכיכר, וכי מרבית המפגינים שבכיכר פצועים.

רשת CNN דיווחה אמש כי בעימותים אתמול בין תומכי מובארק למתנגדיו בקהיר נהרגו שלושה בני אדם ויותר מ-1,500 איש נפצעו. עוד דווח, כי תומכיו של מובארק תקפו עיתונאים ברחובות קהיר, ביניהם עיתונאים השייכים לרשתות CNN, BBC ו-ABC. "אנשים בלבוש אזרחי עצרו עיתונאי בלגי בשכונת שברא במרכז קהיר, היכו אותו קשות והאשימו אותו שהוא מרגל", דווח.

בתוך כך, התייחס הלילה מנהיג האופוזיציה במצרים מוחמד אל בראדעי לחששות המערב וישראל כי ההפיכה במדינה תוביל לפגיעה בהסכם השלום בין ישראל ומצרים. בראיון ל-CBS אמר אל בראדעי, כי "הפרסומים לפיהם מרגע שמצרים תהפוך לדמוקרטיה היא תהפוך עוינת לישראל ולארה"ב, הם מופרכים".

כמו כן, שלל אל בראדעי בשנית את הצעתו של סגן הנשיא הנכנס עומר סלימאן לדיאלוג, ואמר כי על מובארק לפרוש באופן מיידי: "אני לעולם לא אכנס לדיאלוג כאשר מובארק עדיין בשלטון, כי כל מה שאתה עושה זה לתת לגיטימציה למשטר הנוכחי, לגיטימציה שהם לדעתי איבדו". אל בראדעי הוסיף, כי "אני לא חושב שהוא מבין את משמעותה של דמוקרטיה. אני לא חושב שהוא מבין שהוא צריך לוותר".

עדכון ראשון: 3:57.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully