וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח וואלה! לקהיר: החנויות סגורות, המזון אזל

נדב נויהוז, שליח וואלה! לקהיר

1.2.2011 / 0:01

מאות אלפי המפגינים לא מתמודדים רק עם כוחות הביטחון אלא גם עם הרעב שגובר נוכח החנויות הסגורות ועם מחירי הדלק שהגיעו לשיא. עם זאת, הודעת מובארק על פרישתו מהווה עבורם ניצחון

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, דורון שטיין, קריינות: אביב אברמוביץ')

מאות אלפי בני אדם השתתפו אמש (שלישי) בהפגנה שנערכה בכיכר תחריר שבקהיר והאזינו לנאומו של הנשיא חוסני מובארק שהודיע כי לא יתמודד בבחירות הקרובות לנשיאות. ההמונים המשיכו להשמיע קריאות נגד הנשיא גם לאחר הכרזתו, אך רובם מאמינים כי מדובר בניצחון למחאה העממית.

בינתיים, גרמו המחאות למחסור חמור במוצרים בסיסיים. כך למשל, הגיעו מחירי הדלק במדינה לשיא של כל הזמנים. החנויות בקהיר סגורות ואין כל דרך לקנות מזון. משפחות שלמות נאלצות לקנות אוכל דרך סוחרים בשוק שחור, ומשלמות מחירים גבוהים מאוד עבור המוצרים.

לפחות מיליון בני אדם הפגינו בערים ברחבי מצרים, מהם מאות אלפים שהתרכזו בכיכר תחריר - הקהל הגדול ביותר שנאסף במקום מאז החלו ההפגנות נגד השלטון לפני שמונה ימים. מוקדם יותר קראו המפגינים להתפטרותו של מובארק. "אין בנו פחד", אמרו מספר אמהות שהפגינו עם ילדיהן. "אנחנו רוצות שהתינוקות יראו היסטוריה. שכשישאלו אותם איפה הם היו כשמובארק נפל, הם יגידו שהם היו בכיכר". לכיכר הגיע גם אחיינו של נשיא מצרים המנוח, אנוואר סאדאת, מוקף בשומרים, ולחץ ידיים להמונים.

עדכון ראשון: 23:26

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully