וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: רבע מיליון איש התאספו בכיכר בקהיר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

31.1.2011 / 15:13

בעוד הצבא מעכב 6 מעובדי הרשת, ומחרים מהם מצלמות ומחשבים, המשיכה הרשת לדווח על הנעשה ברחובות: רבע מיליון מפגינים במרכז קהיר, ועוד רבבות באלכסנדריה, סואץ, אל-פיום ומנופייה

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

בעוד העוצר נכנס שוב לתוקפו בערי מצרים, בשעה 15:00 (שני), גם היום לא מתכוונים תושבי המדינה לציית לו, כמו בשלושת הימים הקודמים. לפי הדיווחים מהמדינה, במוקד ההפגנות העיקרי - כיכר תחריר בקהיר - כבר נאספו עד לשעות אחר הצהריים עשרות אלפי בני אדם, ועל פי רשת "אל-ג'זירה" מספרם כבר חצה את ה-250,000.

"אל-ג'זירה" ממשיכה גם היום להתבלט בסיקור האירועים במדינה, ואחר הצהריים דיווחה על עוד שורה של הפגנות במוקדים שונים - כ-50,000 באזור בני סוויף, פרבר דרומי של קהיר, עוד 40,000 בעיר אל-פיום שמדרום לבירה ועוד אלפים נוספים באלכסנדריה ובעיר מנופייה שבדלתת הנילוס. בכל המוקדים, קוראים המפגינים להדחתו של הנשיא מובארק.

מקורות נוספים דיווחו כי גם ההפגנות בסואץ נמשכות, ושם אף דווח על שוטרים שהצטרפו למפגינים, לאחר ששרפו את מדי המשטרה שלהם. הטלוויזיה המצרית הודיעה היום על הפסקת תנועת הרכבות במדינה.

מי פירסם רשימה של פעילים ש"נעלמו"?

"אל-גז'ירה" הקטארית ממשיכה בסיקור האוהד של ההמפגנות, למרות הצעדים שממשיכים לנקוט נגדה שלטונות מצרים. אחרי שאתמול הורה שר ההסברה אנס אל-פקי על סגירת משרדיה במדינה והחרמת תעודות העיתונאי של כתביה, היום עיכבו כוחות צבא מצרים שישה מעובדי הרשת (באנגלית), והחזיקו בהם במחסום מחוץ למלון בקהיר. אחד מהם, כתב הרשת באיחוד האמירויות, דן נולן, "צייץ" בטוויטר לאחר ששוחררו לדרכם: "אנחנו בסדר. שיחררו אותנו אחרי שהחזיקו בנו במשך שלוש שעות. לקחו לנו מצלמות, מחשבים ניידים וטלפונים".

אלו מצטרפים לעוד עצורים רבים מהשבוע האחרון, מבין המפגינים ומארגני ההפגנות - מעל 3,000 לפי דיווח מאתמול ברשת "אל-ערבייה". עד כה דווח על כמה מקרים של מעצר עיתונאים, אם כי חלקם שוחררו.

היום פורסמה ברשת רשימה של פעילי מחאה שלכאורה נעלמו בימים האחרונים. הרשימה, שהוכנה כביכול על ידי הנהגת ההפגנות, היא פתוחה, והגולשים מוזמנים להוסיף לה שמות ופרטים. היום בצהריים, כשעתיים לאחר העלאתה לאוויר, כבר הופיעו ברשימה 15 שמות. עם זאת, לא ברור מי באמת עומד מאחורי הרשימה, ומה מידת מהימנותה. כך למשל, הופיע בה הבלוגר Sandmonkey ("קוף-חול"), ש"ציוציו" בטוויטר בשבוע האחרון היו אחד המקורות הבולטים למידע על הנעשה ברחובות קהיר. אלא שזמן קצר לאחר פרסום שמו ברשימה, צייץ הבלוגר שוב, וכתב: "הרשימה הזו היא זיוף. אני לא במעצר, וכך גם עוד אנשים מהרשימה. זו מזימה של השלטונות לאסוף עלינו מידע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully