וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים ששבו מקהיר: ”לא נחזור לשם שוב"

31.1.2011 / 6:48

מאות ישראלים שטיילו במצרים ונקלעו למהומות שבו בטיסה לנתב"ג. רבים נשארו בחדריהם במשך ימים מפחד הבוזזים ברחוב שרדפו אחריהם: "בכל מקום אליו הלכנו היו עמנו שוטרים מלפנים ומאחור"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק. עריכה: גדי וינסטוק)

מאות ישראלים שבו הבוקר (שני) ארצה ממצרים בשתי טיסות אל-על. נמל התעופה בקהיר קורס תחת עומס המבקשים לצאת מהמדינה, ועל כן הטיסות התעכבו במצרים שעות ארוכות. הנוחתים הביאו עימם חוויות בגוף ראשון מהמהומות המשתוללות במצרים בשבוע האחרון, וסיפרו על הפחד, ההתרגשות והסכנות.

למעלה מ-450 נוסעים הגיעו בטיסה הראשונה ודיווחו על תחושות פחד ברחובות קהיר. רובם מספרים כי היו ספונים בחדרי המלון ובאכסניות במשך ימים ומיעטו לצאת החוצה, ומציינים כי מרגע שהעיזו לצאת לרחובות, נתקלו בקבוצות מפגינים ובוזזים אשר רדפו אחריהם עד לפתח המלון. אלו שהעדיפו להתרחק ולבקר בפירמידות, מצאו עצמם חסרי דרכי גישה בחזרה למלון בו שכנו, נוכח ההפגנות המרובות ברחבי המדינה.

עסים, תושב הצפון, סיפר שנסע לקהיר למטרות נופש, ולמעט שעות ספורות בתחילת הטיול – לא יצא מחדר המלון במשך הימים האחרונים. "קורה שם משהו לא טוב" הוא סיפר, וכשנשאל אם בכוונתו לשוב למצרים אי פעם, ענה בהחלטיות – "לא".

"אשמח לראות עוד מהפכה"

חלק מהשבים ארצה טענו כי שגרירות ישראל במצרים לא דאגה להחזירם במהירות לארץ על אף המצוקה והפחד. גם החוויה בטרמינל בקהיר הייתה טראומטית עבור הישראלים, שדיווחו על אווירה אלימה בנמל התעופה, דחיפות וחוסר סדר. כאמור, נמל התעופה בקהיר קורס תחת עומס המבקשים לצאת מהמדינה, בהם גם נתיני מדינות רבות אחרות.

אך לא כולם היו מאוכזבים: כוכבה יצאה לחופשה במצרים כחלק מקבוצה וסיפרה כי מבחינתה ההתנסות היא מעין "חוויה". היא מספרת כי ראתה את כל המהפכה מחלון חדר המלון שלה, וחולקת שבחים לאבטחה שהעניקו כוחות המשטרה המצריים למטיילים. "לכל מקום אליו הלכנו היו עמנו שוטרים מלפנים ומאחור, כשהם רכובים על אופנועים", סיפרה. עם זאת, כשנשאלה אם תרצה לחזור למצרים, ענתה בשלילה: "אני מבקרת בכל מקום בעולם רק פעם אחת. אבל עוד מהפכה כזו בהחלט אשמח לראות".

בתוך כך, חברות תעופה רבות הגבירו מאתמול את קצב הטיסות היוצאות מקהיר בכדי לאפשר לתיירים הרבים במדינה לצאת ממנה. מספר חברות תעופה אירופיות החלו בפינוי צוותיהן מנמל התעופה בבירה המצרית ועדי ראייה דיווחו על במחזות קשים נצפים במקום שעה שאזרחים מצרים מנסים להיכלל בטיסות השירות שמספרן הולך ויורד. בדומה לישראל, מדינות רבות בעולם פרסמו אזהרות מסע לערים המרכזיות במצרים, כמו בריטניה וארה"ב שהפחיתה את מספר אנשי הסגל הדיפלומטי בקהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully