וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת מצרים התפטרה, דיווחים: עשרות הרוגים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.1.2011 / 12:35

עדיין לא ברור מי יחליף את הממשלה שהודיעה על התפטרותה. מקורות מדווחים על 30 הרוגים בקהיר, 20 באלכסנדריה, 12 בסואץ ועוד 12 בסיני. אלפים מפגינים ברחבי המדינה, הצבא לא מתערב

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד)

כפי שהודיע הנשיא חוסני מובארק, התכנסה בצהריים (שבת) ממשלת מצרים, והודיעה על התפטרותה, בעוד המהומות ברחבי המדינה נמשכות, כך דיווחה הטלוויזיה המצרית. עדיין לא ברור מי ימונה לממשלה החדשה, אם כי מוקדם יותר התפרסמו דיווחים לפיהם מובארק פנה לשר התעשייה והמסחר, רשיד מוחמד רשיד, וביקש ממנו לשוב בדחיפות מהוועידה הכלכלית בדאבוס כדי להתמנות לראשות הממשלה במקומו של אחמד נזיף.

במקביל, התקבלו היום מספר דיווחים לפיהם מניין ההרוגים עלה לעשרות בני אדם. מקור בבית החולים אל-דמרדש בקהיר מסר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי לבית החולים הגיעו 30 גופות של הרוגים מהמהומות אתמול, בהם שני ילדים. מוקדם יותר, דיווח כתב רשת אל-ג'זירה כי באלכסנדריה נספרו 20 גופות של הרוגים נוספים.

מהומות במצרים, ינואר 2011. AP
ההפגנות שהתחדשו הבוקר בקהיר/AP

בסואץ דווח, כי כ-100 אנשים מתאספים מחוץ לחדר המתים העירוני, בטענה כי מוחזקות שם 12 גופות של מפגינים שנהרגו מאש המשטרה. במקביל, דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי 12 שוטרים מצרים ואזרח בדואי נהרגו בעימותים בין מפגינים בדואים לבין כוחות הביטחון בחצי-האי סיני.

אלפי מצרים מפגינים גם היום בערי מצרים, בהמשך להפגנות הענק אתמול. ארגוני האופוזיציה קבעו את תחילת המחאה המאורגנת לשעה 15:00, אך כבר בשעות הבוקר נמסר על יציאת אלפי מפגינים לרחובות בקהיר, באלכסנדריה, בסואץ, באיסמעיליה ובדמנהור שבדלתת הנילוס. המסר בפי המפגינים בכל המקומות זהה: הם לא מסתפקים בחילופי הממשלה, ודורשים ממובארק בעצמו להתפטר.

מהומות במצרים, ינואר 2011. AP
כוחות צבא בקהיר, הבוקר/AP

"העם אמר את דברו, ונאום הנשיא לא יזיז את מחוגי השעון חזרה", אמר הבוקר מוחמד, אחד המפגינים בקהיר. "המדיניות של להתל באנשים לא תעבוד יותר. האנשים רוצים חירות וקוראים תיגר על החוקה, על הפרלמנט ועל האיש העומד בראש השלטון".

לפי הדיווחים עד כה, ברוב המוקדים, המפגינים לא נתקלים בהתנגדות רבה מצד כוחות הביטחון, למעט שלושה דיווחים על ירי חי של שוטרים לעבר מפגינים, בקהיר, באלכסנדריה ובסואץ. לפי הדיווחים ברשת אל-ג'זירה, כמעט ולא נראים שוטרים ברחובות. אשר לכוחות הצבא, שנפרשו ברחבי הערים - הם מתמקדים בשמירה על נקודות אסטרטגיות, ואינם מתערבים בעימותים. לפי דיווחים רבים, חיילי הצבא מתקבלים באהדה על ידי המפגינים.

צבא מצרים פרסם הבוקר הודעה בטלוויזיה הממלכתית לפיה "הכוחות החמושים מפצירים באזרחים לא להתאגד בקבוצות ולציית להוראות לשמור על העוצר". עוד נמסר כי מי שיפר את ההוראות הללו "יהיה חשוף להליכים משפטיים". עם זאת, כאמור, הצבא אינו עושה לפי שעה ניסיון פעיל לעצור את המפגינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully