וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: מניין ההרוגים בהפגנות היום עלה ל-18

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.1.2011 / 23:10

במהומות בעיר סואץ נהרגו לפחות 13 בני אדם, ובכך עולה מניין ההרוגים בהפגנות במצרים מהבוקר ל-18. המפגינים ממאנים להישמע לקריאות הרשויות, ובקהיר נפרץ מטה מפלגת השלטון

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: רועי כ"ץ)

המפגינים במצרים לא נכנעים: המהומות ברחבי המדינה ממשיכות במלוא העוז, ורשת הטלוויזיה אל-ג'זירה מדווחת כי מספר ההרוגים במהומות העיר סואץ עומד על 13. בכך עולה מניין ההרוגים בהפגנות היום ל-18. רשת אל-ג'זירה דיווחה כי עשרות טנקים מצריים מכתרים את האתרים הרגישים במרכז קהיר, ביניהם המוזיאון הלאומי והפרלמנט, מחשש לפריצות של המפגינים.

דובר ממשלת מצרים, ד"ר מג'די ראדי, ניסה להרגיע את הרוחות. בראיון לערוץ הטלוויזיה המצרי "אל-מחוור" אמר ראדי כי ראש הממשלה אחמד נזיף "מודאג מאד" מהמהומות במצרים הנמשכות זה שלושה ימים רצופים "וקורא לכל המפגינים לגלות איפוק ולא לפגוע במבנים ציבוריים ופרטיים". הוא הוסיף כי ראש הממשלה נזיף "לא ישן זה שלושה ימים לאור ההתפתחויות" והבטיח כי המסר של המפגינים "הגיע לממשלה".

הפגנות במצרים. AP
"המסר עבר לממשלה"/AP

אולם, ניסיונות הממשל המצרי להשקיט את המהומות אינן נענות על ידי העם המצרי: מוקדם יותר סיפר אוסמה סראיא, עורך הביטאון הממסדי במצרים "אל-אהראם" כי מספר מפגינים ניסו לפרוץ לבניין של משרדי העיתון השוכן בקהיר. העיתון נחשב ל"שופרו" של הנשיא חוסני מובארק. כמו כן, רשת הטלוויזיה אל-ג'זירה דיווחה כי מפגינים פרצו למטה מפלגת השלטון של הנשיא חוסני מובארק ובזזו ממנו מכשירי חשמל וציוד.

ובעוד ההמונים ממשיכים להבעיר את הרחובות, האיש מספר אחד בצבאו של מובארק נמצא בקצה השני של העולם: רמטכ"ל צבא מצרים סמי ענאן, נמצא כעת בביקור עבודה בארה"ב. בכיר בצבא ארה"ב אמר מוקדם יותר כי ענאן יקצר את ביקורו בשל המהומות בארצו. הגנרל ג'יימס קרטרייט, אמר כי "ענאן עדיין בארה"ב. אני חושב שהוא מתכוון לשוב לארצו היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully