וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הבריאות הגיע לעזה: "ניאלץ להפסיק לנתח"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.1.2011 / 16:28

בשל המחסור החמור בתרופות וציוד רפואי, התריעו גורמים במשרד הבריאות ברצועה כי בקרוב ייאלצו בתיה"ח לעצור את הניתוחים. ממשלות חמאס והרשות מאשימות זו את זו במחדל

המשבר במערכת הבריאות אינו פוסח על שכנינו מרצועת עזה: משרד הבריאות בממשלת חמאס ברצועה הודיע כי לאור המחסור החמור בציוד רפואי ותרופות בבתי החולים ברחבי הרצועה, קיים חשש כבד שהניתוחים יופסקו. בכירים במשרד הבריאות המקומי אמרו, כי אם ממשלת הרשות ברמאללה לא תכניס לעזה ציוד רפואי המיועד לחדרי ניתוח, "קיים חשש אמיתי לפיו בתי החולים ייאלצו להפסיק לבצע ניתוחים".

בימים האחרונים מאשימה ממשלת חמאס את ממשלת הרשות ברמאללה באי-העברת תרופות וציוד הנחוץ להפעלת חדרי ניתוח מתוך כוונה לפגוע פוליטית בחמאס. "אנו מגנים את ממשלת רמאללה שמכניסה בכוח את התרופות לתוך הוויכוחים הפוליטיים בין עזה לגדה", אמר בכיר משרד הבריאות, ד"ר מוניר אל-ברש. "היא מנצלת את סבלם של החולים ומענישה את העם הפלסטיני ברצועה, שעובר קטסטרופה".

בתגובה לדברים, הודיע דובר משרד הבריאות בממשלת הרשות ברמאללה, כי הממשלה סיכמה עם הצלב האדום הבינלאומי להעביר אליו תרופות וציוד רפואי לבתי החולים ברצועה. הדובר זעם על האשמותיה של ממשלת חמאס והבהיר כי דווקא ממשלת חמאס נושאת באחריות למחסור בתרופות: "ממשלת חמאס זו שמחביאה ומסתירה תרופות שמגיעות לרצועה בתוך מחסנים פרטיים של הארגון", אמר.

לדבריו, התרופות יועברו לתושבי הרצועה בחינם "לאחר שיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הורה לוותר לתושבי הרצועה על התשלום לאור מצבם הכלכלי המידרדר בחסות המצור הישראלי".

המשבר במערכת הבריאות בעזה אינו מסתכם רק במחסור בתרופות אלא גם בהתפשטות מחלות. שר הבריאות בממשלת חמאס, ד"ר באסם נעים, אמר היום כי מספר האנשים שלקו בשפעת החזירים עלה לשמונה, ביניהם פקיד בכיר במשרד הבריאות בעזה. "הם נמצאים בבידוד, מצבם יציב", הוסיף.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully