וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: עשרות הרוגים בשני בתי כלא בטוניסיה

עדים דיווחו כי עשרות אסירים נהרגו בשני בתי כלא בטוניסיה. בכלא בעיר מונסטיר נהרגו שריפה ובמהדיה דווח על הימלטות המונית במהלכה נורו עשרות. לא ידוע אם האירועים קשורים להפיכה

עדי ראייה בטוניסיה מדווחים היום (שבת) כי עשרות אסירים נהרגו בשתי תקריות נפרדות בבתי כלא במדינה. לא ברור אם התקריות קשורות להפיכה שאירעה אתמול בטוניסיה.

ד"ר עלי צ'דלי מבית החולים בעיר מונסטיר מסר לרשת CNN כי לפחות 42 אסירים נהרגו בשריפה שפרצה בכלא בעיר. אסירים רבים נמלטו מהמתחם. "ברגע זה ממש הכלא בוער. אני רואה עשרות גופות . כל המבנה עלה באש כולל רהיטים, ומזרונים. הכל נשרף", דיווח עד ראייה במקום.

בתקרית אחרת, דווח כי עשרות אסירים נהרגו בבית סוהר נוסף, בעיר מהדיה. עדי ראייה סיפרו כי עשרות אסירים ניסו להימלט מהמבנה והמשטרה פתחה לעברם באש. "יש כאן עשרות גופות, וכולם נמלטו", סיפר עד ראייה המתגורר סמוך לכלא. לדבריו, בכלא היו כלואים 1,200 אסירים.

בנוסף דווח כי כנופיות של חמושים בלבוש אזרחי משוטטים ברחבי עיר הבירה ופותחים באש לעבר בניינים באופן אקראי. על פי הערכות, מדובר בתומכיו של הנשיא המודח, המנסים לזרוע פחד במדינה.

בתוך כך, ממשלת טוניסיה הודיעה היום כי המרחב האווירי במדינה פתוח לתנועת כלי טייס. "מנהל התעופה האזרחי מודיע כי המרחב האווירי ושדות התעופה בטוניסיה פתוחים לתנועת כלי טייס, בניגוד לדיווחים בכלי התקשורת", אמר גורם רשמי לסוכנות הידיעות הממשלתית.

הליגה הערבית: "לכבד את רצון העם"

מועצת החוקה בטוניסיה הודיעה בצהריים כי על פי חוקת המדינה יו"ר הפרלמנט – ולא ראש הממשלה - יכהן כנשיא הזמני במדינה, לאחר ההפיכה שאירעה אמש. נשיא טוניסיה, זיין אל-עאבדין בן עלי שכיהן בתפקידו ב-23 השנים האחרונות, נמלט מהמדינה בעקבות הפגנות נגד שלטונו שלא פסקו במשך חודש ימים. המועצה, הגוף החוקתי הבכיר במדינה, הוסיפה כי הבחירות לנשיאות ייערכו בתוך 60 יום.

יו"ר הפרלמנט פואד מבזה, בתפקידו כנשיא הזמני, הורה לראש הממשלה מוחמד רנושי, להרכיב קואליציה חדשה. רנושי כבר פתח היום במגעים עם גורמי אופוזיציה במדינה, דיווח מוסטפה בן ג'עפר, מנהיג תנועת 'איחוד החופש' שנפגש עמו. "מחר תיערך פגישה נוספת כשהמטרה היא לחלץ את המדינה מהמצב אליו נקלעה ולערוך רפורמות אמיתיות", אמר בן ג'עפר.

הליגה הערבית פרסמה היום הצהרה בה קראה לכל הצדדים בטוניסיה לשמור על השלום כדי להוציא את המדינה מהמשבר אליו נקלעה. "הליגה קוראת לכל הכוחות הפוליטיים, הרשויות ונציגי החברה בטוניסיה להתאחד כדי לשמר את הישגי העם הטוניסאי ולהגיע לשלום לאומי".

"יש להגיע לקונצנזוס לאומי ולמצוא דרך להוציא את המדינה מהמשבר באופן שיכבד את רצונו של העם הטוניסאי", נכתב בהצהרת הליגה, שמהווה התייחסות ראשונה של גוף ערבי בכיר להפיכה במדינה הצפון אפריקאית.

עדכון ראשון: 12:56

  • עוד באותו נושא:
  • תוניסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully