וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזיהוי הפלילי: תיעוד הירי במפגין בניעלין אמין

6.1.2011 / 15:01

שלב הטיעונים לעונשו של סא"ל בורברג, שהורשע בניסיון לאיומים בפרשת הירי במפגין כפות בניעלין מסתיים היום. בניסיון להקל בעונש, גייסה ההגנה פיסיקאי שטוען כי סרט הירי אינו אמין

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק)

שלב הטיעונים לעונש במשפטו של "המג"ד מניעלין", סא"ל עומרי בורברג, מגיע היום (חמישי) לסיומו בבית הדין הצבאי. צוות ההגנה של בורברג, מג"ד השריון שהורשע בניסיון לאיומים ובהתנהגות שאינה הולמת, בכך שאיים לירות במפגין אשרף אבו רחמה, כאשר הוא כפות, במהלך הפגנה בניעלין לפני כשנתיים גייס פיסיקאי שעירער על אמינות הסרט שהציג ארגון בצלם בו נראה הירי במפגין.

"הסרט שהוצג נערך", טען הפיסיקאי, ד"ר נחום שחף. "נחתכו ממנו תמונות שונות, שלו היו מוצגות היו מראות כי הקליע לא פגע בעציר, אלא כמה מטרים אחריו". עוד אמר שחף כי "לסרט נוספו קולות ירי, הוא צולם במועדים שונים, ממצלמות שונות, ונערך. כך התקבל הסרט שאנחנו רואים". שחף הוסיף כי "מגיע אוסקר למי שעשה את העבודה הזאת".

מנגד, התביעה הציגה במשפט חוות דעת של המחלקה לזיהוי פלילי, לפיה הסרט בו מתועדת תקרית אותנטי. "כל הקטעים המתועדים בסרט, מתחילתו ועד סופו, הם אותנטיים", קובע רב פקד אילן צ'ייקובסקי. "לא נמצאו סימני עריכה, עיבוד תמונה או התערבות אחרת. עם זאת, כן צולמו קטעים בודדים עם הפסקות".

התביעה צפויה להציג בהמשך טיעונים גם לעונשו של החייל היורה לאונרדו קוריאה. קוריאה הורשע בעבירה של שימוש בלתי חוקי בנשק והתנהגות שאינה הולמת. "להערכתי הנאשם לא יקבל עונש מאסר, זאת לאור העובדות והנסיבות שהתגלו בתיק המטילות אחריות ברמה גבוהה על אחרים שהיו מעורבים באירוע", אמר אתמול עורך דינו של קוריאה, אשר חן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully