וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח במצרים: מחפשים מרגל ישראלי שפועל 20 שנה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.12.2010 / 13:04

מחקירת המצרי החשוד בריגול לישראל, עולה כי חשוד נוסף, שעדיין לא נתפס, גייס מאות מצרים לשירות המוסד. הנחקר טען גם שישראל אחראית על ניתוק האינטרנט במצרים לפני חצי שנה

האם פרשת הריגול במצרים הולכת ומסתעפת? העיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום" דיווח הבוקר (ראשון) כי מחקירתו של החשוד המצרי בריגול, טארק עבד א-ראזק חוסיין, עולה כי קיים חשוד נוסף בריגול למען ישראל, אשר כוחות הביטחון המצריים עוקבים אחריו. לדברי טארק, החשוד הנוסף עובד עבור המוסד הישראלי מזה 20 שנים ובמהלכן הצליח לגייס מאות מצרים לעבוד עבור המוסד. החשוד הנוסף טרם נתפס.

העיתון דיווח עוד, כי בחקירתו מסר טארק כי נודע לו מקצין המוסד שהפעיל אותו, "אידי משה", שהמודיעין הישראלי עומד מאחורי חיתוך כבלי התקשורת בקרקעית הים התיכון לפני כשנה וחצי, שהביא לניתוק האינטרנט במצרים למשך כמה ימים. הניתוק גרם אז להפסדים כלכליים כבדים לחברות רבות במצרים שניהלו עסקאות דרך האינטרנט.

ביום רביעי האחרון עזב שגריר ישראל במצרים יצחק לבנון את קהיר ושב לתל אביב, מבלי שהודיע מה הסיבה לעזיבה ומתי הוא מתכוון לשוב. רשת הטלוויזיה אל-ג'זירה דיווחה, כי לפי מספר הערכות במצרים, לבנון עזב את קהיר על מנת להתייעץ עם הממשלה על הצעדים שיש לנקוט בשל חשיפת רשת הריגול החדשה במצרים, שפעלה לכאורה לטובת המודיעין הישראלי. על פי הערכות אחרות, לבנון סבך הכל חזר בכדי להשתתף בטקס בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully