וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבבות קיבלו המרמרה: "נפליג לעזה שוב ושוב"

חצי שנה אחרי המשט, ערך ארגון IHH טקס קבלת פנים לספינה ששבה הביתה, בו נאם גם הפעיל הישראלי דרור פיילר: "תשעת החללים מה'מרמרה' הם חללי העולם כולו. ישראל תישפט על פשעיה בהאג"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל)

הספינה "מאווי מרמרה", שעליה התרחשה התקרית האלימה במשט הטורקי לעזה בחודש מאי, חזרה לנמל הבית שלה, איסטנבול. ארגון IHH, שעמד מאחורי המשט, קיים בצהריים (ראשון) טקס קבלת פנים בהשתתפות משפחות ההרוגים והפצועים ועוד עשרות אלפי בני אדם, שכלל גם מפגן מחאה נגד מבצע "עופרת יצוקה". בפשיטת חיילי צה"ל על הספינה נהרגו תשעה בני אדם ועשרות נפצעו.

דרור פיילר, פעיל השמאל הישראלי שהשתתף במשט, נאם בטקס קבלת הפנים. "תשעת החללים על ה'מרמרה' היו חללי העולם כולו", אמר. "אנחנו רוצים לראות את ממשלת ישראל נשפטת על פשעיה בבית הדין בהאג. אנחנו נמשיך להפליג לעזה שוב ושוב, עד שעזה ופלסטין יהיו חופשיות".

המשט הבא לעזה: שחיין טורקי

ה"מרמרה" הגיעה לאיסטנבול בשעה 13:00 בצהריים מנמל קנקלה, כשעל סיפונה משפחות ההרוגים וכ-50 פעילים שנפצעו במהלך פשיטת כוחות צה"ל על הספינה. "הספינה הזאת הייתה סמל למצפון, ועכשיו היא סמל לחופש", אמר אתמול נשיא ה-IHH, בולנט ילדרים, שפעיליו אירגנו את טקס קבלת הפנים, בשיתוף עם שורה של ארגוני זכויות אדם טורקיים נוספים.

אירועי קבלת הפנים כללו גם את השחיין הטורקי אלפר סונצ'וגלו, שקפץ למים ושחה חמישה ק"מ כדי לקדם את פני הספינה בלב ים. לפי הדיווח באתר ה-IHH, זהו רק השלב הראשון בתוכניתו של סונצ'וגלו, המחזיק כבר במגוון שיאי עולם לשחייה בים הפתוח. בשלב הבא, הוא מתכוון לשחות משארם א-שייח לעזה דרך מפרץ סואץ והתעלה - מרחק של 180 ק"מ. הוא אמר כי ישחה "למען האנושות, האחווה והשלום". כך גם יוכל, לדבריו "להפריך את את טענת ישראל שמימי חופי מדינות ערב שורצים בכרישים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully