וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסיני גילו מי אחראי למכת הכרישים: "המוסד"

אחרי הרוגה ו-4 פצועים, בחצי האי עדיין מחפשים את הכריש הרצחני ומודאגים מהפגיעה בתיירות. יש כבר מי שמזדרז להאשים את ישראל - וגם מושל האזור סבור ש"אין להוציא זאת מכלל אפשרות"

מתקפות הכרישים לחופי שארם א-שייח' בשבוע האחרון, שכבר גבו את חייה של תיירת אחת ופצעו עוד ארבעה, עוררו בחצי האי סיני גל של ספקולציות בשאלה מה גרם לכרישים לתקוף דווקא עכשיו. הניחושים מתחילים בנזקי הדיג המוגזם באזור, ומסתיימים במזימה ישראלית לפגוע בתיירות במצרים.

אתמול נשטפה לחופי שארם גופתה של התיירת הגרמנייה שנהרגה, ונמסר כי הכריש נגס בחלקים מידה הימנית ורגלה הימנית. האירוע התרחש מיד אחרי שמצרים הסירה את איסור הרחצה שהוטל בשבוע שעבר אחרי פציעתם של ארבעה תיירים רוסים - ובעקבותיו מיד חודש האיסור.

הרשויות במצרים זימנו מומחים בינלאומיים לכרישים בניסיון לאתר את הטורפים הימיים, ולנסות לפענח מה גרם להתקפות הפתאומיות. אחד ההסברים שהוצעו כבר בשבוע שעבר, הוא שהכרישים נמשכו לאזור בו הושלכו למים כבשים, שיועדו לשחיטה בעיד אל-אדחא אך מתו על סיפון האוניה שהובילה אותן.

הצעה אחרת שנפוצה בחצי האי, היא שמדובר במזימה של המוסד. "אין להוציא זאת מכלל אפשרות", צוטט מושל דרום סיני, מוחמד עבד אל-פאדל שושה, בראיון לאחד מאתרי החדשות במצרים, "אבל צריך עוד זמן כדי לברר את העניין".

החוף בשארם א-שייח' שבו נפגעו חמישה בני אדם מתקיפות כרישים. רויטרס
דגל אדום מונף בחופי שארם א-שייח, כדי להתריע על הסכנה/רויטרס

כך או כך, זקני סיני לא זוכרים כזה גל של מתקפות כרישים. "ראינו יותר התקפות בתוך כמה ימים מאשר ב-15 השנים האחרונות", אמר פלוריאן הרצברג, מדריך צלילה בדהב. גם הוא מציע הסבר משלו לתופעה: "יכול להיות שמדובר בכריש עם בעיות התנהגותיות, שהאכילו אותו בכוונה בדברים שונים, ועכשיו הוא מזהה בני אדם כמזון".

החשש העיקרי בסיני כעת הוא, שמכת הכרישים תפגע אנושות בתיירות - מקור ההכנסה העיקרי והכמעט בלעדי של חצי האי. מרכזי הצלילה והספורט הימי כבר מדווחים על צניחה בכמות ההזמנות מאז שהתחילו החדשות המדממות, ולתיירים בסיני נותר בעיקר לרבוץ על החופים, ולהמשיך להעלות השערות.

"מצרים מלאה בשמועות, ולא ברור למה אפשר להאמין", אומר גאסר מוחמד, מדריך צלילה בשארם. "אני רואה שיש הרבה כרישים בים. ייתכן שהמחסור בטונה, בגלל דיג מוגזם, גורם להם לתקוף בני אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully