וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת שליט: "המתווך נפגש עם בכיר חמאס בכלא"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.10.2010 / 9:26

בכיר בחמאס מסר לעיתון "אל-חיאת", כי המתווך הגרמני נפגש באחרונה בבית הכלא הישראלי עם השייח' חסן יוסוף ודן עמו במו"מ לשחרור החייל החטוף

המתווך הגרמני במשא ומתן לגיבוש עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט נפגש באחרונה בבית הכלא הישראלי עם בכיר חמאס השייח' חסן יוסוף ושוחח עמו על המגעים לגיבוש עסקה. כך אמר בכיר בחמאס לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון.

לדברי המקור, הפגישה בין המתווך, גרהרד קונארד, לבין השייח' יוסוף נועדה כדי לשמוע את עמדתו של חמאס "שכן לנציגי חמאס בכלא יש עמדה, כפי שלחמאס בשטחים ולחמאס בחו"ל יש עמדה. כולם, עם זאת, מאוחדים בצורך להשלים את העסקה".

הגורם הבכיר הכחיש את הדיווח, לפיו המתווך הגרמני ביקר ברצועת עזה לפני שלושה ימים והבהיר כי הביקור התרחש לפני יותר משבועיים. "מנהיגי חמאס הופתעו מבקשתו של המתווך הגרמני לבקר בעזה ולהיפגש עמם", אמר הגורם. הוא הוסיף כי המתווך החליט לקדם את העסקה "בשל בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שכן האחרון רוצה לתת לאנשים תחושה שיש התקדמות במגעים. האמת היא שהמתווך לא הציג שום הצעות חדשות".

הבכיר בחמאס אמר עוד כי מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, "שלו יש המלה האחרונה במשא ומתן, אמר כי כל עסקה שלא תכלול את שמות האסירים הכבדים, ביניהם עבדאללה ברגותי, איברהים חאמד, מרוואן ברגותי ואחמד סעדאת - לא תהיה מקובלת על חמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully