וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: שוקלים פנייה לאו"ם בגלל הבנייה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.10.2010 / 19:19

בכיר אש"ף יאסר עבד רבו אמר בתום פגישה בין יו"ר הרשות להנהגה הפלסטינית כי אין בכוונתם לשבת בחיבוק ידיים נוכח הבנייה הישראלית מעבר לקו הירוק בי-ם. "שוקלים פנייה למועצת הביטחון של האו"ם"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

ההנהגה הפלסטינית בהנהגת יו"ר הרשות אבו מאזן התכנסה היום (שבת) לדון בתהליך המדיני. בתום הפגישה אמר מזכיר הוועד הפועל של אש"ף, יאסר עבד רבו, כי ההנהגה הפלסטינית בוחנת לעומק צעדים שתנקוט לאור התעקשותה של ישראל להתנות את חידוש המשא ומתן בהכרה בישראל כמדינה יהודית ולאור התעקשותה להמשיך לבנות בהתנחלויות.

לדברי עבד רבו, "מבין הצעדים שבוחנת ההנהגה הפלסטינית, נכללים פנייה לאו"ם ולמועצת הביטחון". עבד רבו הודיע שההנהגה תומכת בעמדתו של אבו מאזן לפיה חידוש המו"מ הישיר מחייב הפסקה מלאה של הבנייה בהתנחלויות, כולל בירושלים. לדבריו, "רק קבלת עמדה זו תוביל למשא ומתן רציני".

מלשכת ראש הממשלה נמסר הערב כי "תמיד אמרנו שאין הקפאה בירושלים. במסגרת היחסים עם ארצות הברית הם קיבלו הודעה זמן קצר מראש על הכוונה לפרסם את המכרזים בשם עיקרון השקיפות המלאה שלנו מול הממשל האמריקאי". עם זאת, גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו הערב כי הבית הלבן לא נתן הסכמתו לכך.

בתוך כך, ישראל זכתה לביקורת נוקבת מבעלות בריתה על רקע הוצאת מכרזים לבניית כ-240 יחידות דיור בשכונות רמות ופסגת זאב מעבר לקו הירוק בצפון ירושלים מוקדם יותר השבוע. דובר משרד החוץ הצרפתי, ברנאר ואלרו, אמר היום כי "צרפת מאוכזבת מאוד". וארלו אף קרא לשלטון בישראל לשקול מחדש את ההחלטה. גם רוסיה הצטרפה לשורת המגנים. בהודעה שפרסם משרד החוץ הרוסי נכתב כי "רוסיה מביעה את דאגתה ואכזבתה החריפות מהצעד הישראלי, וקוראת לישראל לשקול שנית את ההחלטה".

אמש הביעה ארה"ב אכזבה מכוונת ממשלת ישראל לעצור את ההקפאה ולהמשיך את הבנייה במזרח ירושלים. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי בוושינגטון אמרו כי ההחלטה על המשך הבנייה במזרח ירושלים מעכבת את המאמצים לשוב למשא ומתן ישיר בין ישראל והפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully