וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: הצדדים מקיימים מגעים להקמת ממשלה

טליה שחר

22.8.2010 / 12:24

ראש ממשלת אוסטרליה ג'וליה גילארד ומנהיג האופוזיציה טוני אבוט מנהלים מגעים עם חברי הפרלמנט העצמאיים וממפלגת הירוקים, על מנת לקבל את תמיכתם להקמת ממשלת מיעוט

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

חברי הפרלמנט מהמפלגה הירוקה והעצמאיים הפכו הבוקר (ראשון) לממליכי המלכים של הפוליטיקה האוסטרלית. זאת לאחר שמפלגת השלטון, הלייבור, בראשות ג'וליה גילארד, ומפלגת האופוזיציה, הליברלים, בראשות טוני אבוט, לא זכו ב-76 במושבים הדרושים לרוב ברור בפרלמנט, בבחירות שהתקיימו אתמול.

לפי הערכות, האופוזיציה זכתה ב-73 מושבים, והלייבור זכתה ב-72 מושבים. על רקע חשש כי חוסר הוודאות הפוליטית יגרום לשיתוק ובעיות כלכליות, הבטיחה הבוקר ראש הממשלה גילארד לשמור על היציבות במדינה בזמן שענייני השלטון מתבררים. היא הוסיפה כי בכוונתה להקים ממשלת מיעוט על מנת לפתור את המשבר הפוליטי החמור ביותר במדינה מזה עשורים. "יש לנו מוסדים דמוקרטיים איתנים, וכראש הממשלה, אני אמשיך לספק ממשל יציב ויעיל".

לשון המאזניים

ארבעת חברי פרלמנט עצמאיים חדשים וחברי מפלגת הירוקים, המהווים כעת לשון המאזניים בפרלמנט התלוי הראשון שנוצר במדינה מאז 1940. רבים מהם קיימו שיחות עם אבוט וגילארד הזקוקים לתמיכתם להקמת ממשלת מיעוט.

"קיבלתי שני סוגים של שיחות טלפון – אחת מראש הממשלה, לפנות ערב, רק כדי לברך אותי, ואז ב-01:15 מנהיג האופוזיציה התקשר לברך אותי גם כן", אמר חבר הפרלמנט העצמאי טוני וינדזור. "ברור שאמרנו שאם יהיה פרלמנט תלוי אז יתכן ותהיינה שיחות", הוא הוסיף, אך סירב לפרט למי ייתן את תמיכתו.

שלושת חברי הפרלמנט העצמאים, כולם חברים לשעבר במפלגת האופוזיציה השמרנית שהיתה במשך שנים חברה בקואליציה של מפלגת הליברלים של טוני אבוט, הסכימו לדון יחד על מנת לקבל החלטה משותפת. "זהו רגע מאוד מרגש ומאיר. אני רוצה ממשלה יציבה, ואני רוצה פרלמנט שיכול לספק תוצאות", אמר רוב אוקשוט, עצמאי מניו סאות' וויילס. לדבריו התהליך עשוי להימשך ימים או שבועות.

חבר הפרלמנט מהירוקים, אדם בנדט, אמר בעבר שהוא יתמוך בממשלה בראשות הלייבור. כמו כן, חבר פרלמנט עצמאי נוסף נחשב לנוטה לשמאל.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully