וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגיל מסריח: ניסה להבריח בשר במשאית ביוב

רמי שני

17.8.2010 / 14:35

סוחר פלסטיני בשנות ה-30 לחייו נעצר בחשד שניסה להבריח לישראל 3 טונות של בשר - בתוך משאית שמיועדת לשאיבת ביוב. "לקראת חגי תשרי אנו עדים לעלייה בניסיונות ההברחה של בשר"

סוחר פלסטיני מצא שיטה להוביל בשר לשטח ישראל: הוא הכניס את האריזות שבהן מצוי בשר הבקר והכבש שאותו ביקש להבריח, לתוך משאית המשמשת לשאיבת מי ביוב.

לתוך מיכל המשאית, שהיה מזוהם מביוב, הוכנסו שלוש טונות של בשר והיא עשתה את דרכה מרמאללה לישראל. במעבר חיזמה, עצרו אותה פקחים של היחידה לפיקוח על הצומח והחי במשרד החקלאות, בעקבות מידע מודיעיני שהגיע לידיהם, על אפשרות של ניסיון להברחת הבשר לארץ.

יחד עם הבשר, נתפס הסוחר עצמו, ערבי תושב מזרח י-ם בשנות ה- 30 לחייו. הוא נעצר לחקירה. המשאית שבה נהג הוחרמה, והבשר יועבר בהוראת רופא להשמדה.

"תפיסות הבשר המוברח מבוססות על מידע מודיעיני רחב המאפשר לאנשי היחידה לאתר משאיות המבריחות בשר או כל תוצרת חקלאית אחרת, גם כאשר למשאיות מראה תמים לחלוטין", הבהיר היום (שלישי) מנהל יחידת הפיצו"ח, רואי קליגר. "לקראת חגי תשרי אנו עדים לעלייה בניסיונות ההברחה של בשר. מתפיסה זו אנו למדים כי אין גבול לדמיונם של המבריחים לתכנון וביצוע הברחת בשר, תוך יצירת כיסוי "מסריח", תרתי משמע, וניסיון לפגוע בבריאות הציבור".

ממשרד החקלאות נמסר בתגובה, כי חל איסור על העברת מוצרים מן החי משטחי האוטונומיה עקב חשש לבריאות הציבור. במשרד מבקשים מהציבור להקפיד לרכוש בשר במקומות מוכרים הנמצאים בפיקוח. בנוסף, יש להקפיד על מוצר באריזה מקורית, סגורה ונקייה שעליה תווית המוצר וסימון של תאריך הייצור ותאריך התפוגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully