וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: אין הוכחה שאשרף מרוואן נרצח

נסיבות מותו של אשרף מרוואן, שהואשם בריגול למען ישראל במצרים, עדיין אינן ברורות. חוקר מקרי מוות קבע כי אין הוכחות שמותו בנפילה ממרפסת נגרם כתוצאה מרצח או התאבדות

חקירה מחודשת על נסיבות מותו של איש העסקים ד"ר אשרף מרוואן, שהואשם בריגול למען ישראל ומת בנסיבות מסתוריות, הסתיימה היום (רביעי) ללא תוצאות. חוקר מקרי מוות בבריטניה שערך את הבדיקה, אמר כי "חד משמעית אין הוכחות" התומכות בטענות כי הוא נרצח.

אשרף, בן 63, נפל אל מותו ממרפסת ביתו בלונדון ביוני 2007. רעייתו טענה כי הוא נדחף מעל למעקה. החוקר דחה את הטענות כי הוא התאבד או נהרג במתכוון. "הוא נרצח. אני בטוחה שיש מישהו מעורב", אמרה אלמנתו של מרוואן, מונה נאצר, בתו של נשיא מצרים לשעבר גאמל עבד-אל נאצר. "האמת תצא לאור. הם עדיין מגלים דברים לגבי תות אנך עמון. איך זה יכלול להיות שהוא נפל? מעולם לא. הוא נדחף".

לאחר שלושה ימים של חקירה במהלכם שמע עדויות ועבר על מסמכים, חזר החוקר עם "פסק דין פתוח". פירוש הדבר שלא הוכח כיצד מרוואן מת. אך הוא אמר שאין עדויות התומכות בטענות כי הוא התאבד או נרצח.

נאצר, שהיתה נשואה למרוואן במשך 40 שנים, סיפרה לעיתון הבריטי "אובזרבר" כי בעלה גילה לה שמתנקשים עוקבים אחריו תשעה ימים לפני מותו. היא מאמינה כי הוא ככל הנראה נרצח בידי סוכני מוסד.

אשרף נחשב לבכיר המרגלים הישראליים במצרים, שהזהיר את ישראל לפני מלחמת יום כיפור. לאחר מותו עלו טענות מצד נשיא מצרים חוסני מובארק ומצד ראש אמ"ן בתקופת מלחמת יום הכיפורים אלי זעירא, כי מרוואן היה למעשה סוכן כפול שסיפק מידע שגוי לישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully