וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב יוסף: על הספרדים ללמוד במוסדות משלהם

המנהיג הרוחני של ש"ס אמר בשיעור השבועי שהוא מעביר כי קיימת אפליה במוסדות החינוך האשכנזים במגזר החרדי וקרא לספרדים לשלוח את ילדיהם לבתי ספר משלהם

מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, אמר אמש (שבת) כי קיימת אפליה במוסדות החינוך האשכנזים במגזר החרדי, וכי רק שליש מהתלמידים הלומדים בהם הם ממוצא ספרדי. הרב יוסף אמר את הדברים על רקע פרשת ההפרדה בין תלמידות ממוצא אשכנזי לאלו ממוצא ספרדי בבית הספר לבנות בעמנואל.

בקול ישראל דווח, כי בשיעור השבועי שלו אמר הרב יוסף כי על הספרדים לא להיות כפויי טובה כלפי החינוך העצמאי, אך הוסיף כי כיום עליהם לשלוח את ילדיהם למוסדות משלהם. הרב יוסף שב ומתח ביקורת על העותרים לבג"ץ בפרשת התלמידות בעמנואל, ואמר כי "שם אין דעת תורה" ולכן יש להתדיין בנושא בבתי-דין רבניים.

דבריו של הרב עובדיה מגיעים על רקע ביקרות שנמתחה על מפלגת ש"ס על כך שלא נקטה בקו תוקפני יותר נוכח הפרשה. ביום חמישי פורסם בביטאון ש"ס "מיום ליום" ראיון עם יו"ר המפלגה ושר הפנים אלי ישי. ישי, הגיב להאשמות שהועלו נגד מפלגתו, אולם הוא בחר לצאת נגד האפליה הקיימת לטענתו בחברה הישראלית כולה ולא רק בתוך המגזר החרדי.

"יש אפליה נוראה אצל החילונים"

"לא ייתכן שהתקשורת תפתח במסע הסתה חסר תקדים כנגד הציבור החרדי, ומצד שני תתעלם מהאפליה הנוראה גם - ובעיקר במגזר החילוני והכללי. יש אפליה וגזענות על רקע דתי ועדתי ואיש לא יוכל לעוות זאת. חד משמעי. המציאות העגומה מדברת בעד עצמה", אמר ישי.

שר הפנים המשיך והציג חלק מהעובדות, שלטענתו מצביעות על חוסר השוויון בחברה הישראלית. "בבית המשפט העליון מכהן שופט ספרדי אחד! מתוך ארבעה עשר שופטים אשכנזים. מתוך תשעה נשיאי ביהמ"ש העליון, לא היה ולו פעם אפילו ספרדי אחד. 12 ראשי ממשלות כיהנו מאז הקמתה של מדינת ישראל, ואפילו לא ספרדי אחד. שמונה נשיאי אוניברסיטאות יש במדינת ישראל, ואפילו לא ספרדי אחד. תשעה נשיאים היו למדינת ישראל, מתוכם רק שני ספרדים".

בתוך כך, ביום שישי הבהיר בג"ץ כי לא יורה על שחרור האבות מעמנואל הנמצאים במאסר, עד אשר יודיעו לבית המשפט שבכוונתם לציית לפסק הדין שניתן בעתירה נגדם. השופטים קבעו שידונו בבקשת הצדדים לפתוח בהליך גישור בדיון שיתקיים ביום ראשון בעניין האבות, אולם הבהירו, כי ההורים שכבר נמצאים במאסר נמצאים שם עקב הפרה של פסק דין של בג"ץ ופעילותם לסיכולו. "חובת הציות לפסק הדין היא בבחינת "מושכלת יסוד", וככזו אינה טעונה הליכי גישור כלשהם", קבע בג"ץ בהחלטתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully