וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל: התחנה בחדרה תמשיך לזהם

אריאל נוי

24.5.2010 / 13:41

חברת החשמל הודיעה כי לא תעמוד בלוחות הזמנים למימוש צו שמורה לה להפחית את הזיהום בתחנת הכוח "אורות רבין", ושנעשים מאמצים לעמוד בו במהירות האפשרית. במשרד להגנת הסביבה זועמים על ההודעה

חברת החשמל מזלזלת ללא כל בעיה בתושבים הסובלים מזיהום האוויר שבוקע מתחנת הכוח "אורות רבין" הסמוכה לחדרה. החברה הודיעה היום (שני) באופן רשמי כי היא לא תעמוד ככל הנראה בתנאי הצו למניעת זיהום אוויר בתחנת הכוח. עוד מסרה החברה כי התוכניות ולוחות הזמנים שעל פיהם אמורה היתה החברה להפחית את פליטת הגזים ובכך להפחית את שיעור זיהום האוויר, יתעכבו.

המשרד להגנת הסביבה הודיע בתגובה להודעה כי "אין בכוונתו לאשר עיכובים בהתקנת המתקנים הרצויים להפחתת זיהום אוויר בתחנת הכוח 'אורות רבין', בהתאם לאבני הדרך שהוצבו לחברת חשמל במסגרת הצו שהשר להגנת הסביבה הוציא כנגד החברה".

בחודש אוקטובר 2009 חתם השר להגנת הסביבה על צו המורה לתחנת הכוח להתקין מכשור לניקוי גזי פליטה (סולקני) ומתקנים קטליטיים שנועדו לצמצם את זיהום האוויר מיחידות הייצור של התחנה. כל זאת מתוקף החוק למניעת מפגעים. הצו קבע שעל חברת החשמל להיערך בהתאם על פי התקנים העדכניים הנהוגים באירופה באופן מיידי, ולסיים במהרה את התקנת המתקנים לניקוי גזי הפליטה. על פי התקן, לאחר סיום התקנת המכשור תופחת פליטת תחמוצות הגופרית וכן תחמוצות החנקן.

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן אמר בתגובה כי "הצו שחל על יחידות ייצור החשמל בתחנת הכוח 'אורות רבין' מבטיח כי חברת החשמל תתקין מתקנים לצמצום פליטות מזהמים ובכך להבטיח את איכות האוויר ובריאות תושבי המקום וזאת, בלוחות זמנים מוגדרים. רצונם של אנשי חברת חשמל לדחות את מועד התקנת המתקנים בטענות שונות אינה מקובלת עליי ואני מצפה מהם לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו".

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי החברה נמצאת בשלב מתקדם בהליכי מכרז לבחירת וחתימת חוזים עם ספקי הציוד להפחתת פליטות לאתר תחנות הכוח "אורות רבין". "מדובר בפרויקטים מורכבים מבחינה טכנולוגית כי ההתקנים צריכים להתבצע על יחידות ייצור קיימות ולכן אילוצים ועיכובים של מספר חודשים הם דבר שכיח לפרויקטים בסדר גודל כזה", נמסר, "החברה תפעל להשלים את הפרויקטים על כל המרכיבים בלוח הזמנים הקצר האפשרי ותמשיך במדיניות של שקיפות מלאה מול המשרד להגנת הסביבה ואיגוד הערים לאיכות הסביבה שרון – כרמל".

עורך הדין עמית ברכה, מנכ"ל ארגון "אדם טבע ודין" מסר בתגובה להודעת חברת החשמל כי "ההצהרה של חברת החשמל היא עזות מצח ואם היא לא תעמוד בצווים נשקול פניה לערכאות משפטיות כפי שעשינו בעבר. זאת כדי שתחנת הכוח תעבור להפעלה באמצעות גז טבעי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully