וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: אשת עסקים מירושלים נחטפה

איילה חננאל

25.4.2010 / 15:05

שלושה חוטפים החזיקו אשת עסקים מירושלים ומנהלת משק הבית שלה בדירת מסתור, כשהם דורשים 3 מיליון וחצי דולרים בתמורה לשחרורן. כעבור יומיים בוצע מבצע משטרתי, במהלכו שוחררו בנות הערובה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר ומשטרת ירושלים, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

פרשה חמורה של חטיפה וניסיון לקבלת דמי כופר הותרה היום (ראשון) לפרסום. מיכאל ירוסלבסקי, רוברט אבאייב ואנטון נתי-פטרוקוב נעצרו בחשד שחטפו והחזיקו בכפייה שתי נשים בגילאי 60 ו-50 בדרישה לקבלת דמי כופר. השתיים הוחזקו במשך יומיים בדירת מסתור בפתח תקווה כשידיהן אזוקות ופיהן חסומים.

במרכז הפרשה אשת עסקים ירושלמית אמידה ומנהלת משק הבית שלה שנחטפו על ידי שלושה גברים תושבי מרכז הארץ לפני כשבועיים, והוחזקו מספר ימים בדירת מסתור, תוך דרישה לקבל 3 מיליון וחצי דולרים כדמי כופר. מעצרם של החשודים הוארך ב-10 ימים והחקירה נמשכת.

סיפור המקרה החל ביום ראשון 11 באפריל, כששלושה גברים, האחד מהם חמוש באקדח ולבוש באפוד עליו רשום "ביטחון", דפקו על דלת ביתה של האישה בשכונת כפר דוד בבירה. עם פתיחת הדלת, חדרו השלושה לבית ותוך איומים באקדח, הורו לאישה ומנהלת הבית לארוז ביגוד ל"שהות ממושכת מחוץ לבית", כדברי החוטפים.

שלושת החוטפים איימו על הנשים כי "אם לא יבואו בטוב, ישנה דרך אחרת", ובמקביל לאריזת הבגדים, נטלו החוטפים מהנשים את מכשירי הטלפון הסלולריים שלהן וכן גנבו מהדירה שני מחשבים אישיים, תכשיטים יקרי ערך וביצה סינית שבמשטרה מגדירים כ"בעלת ערך רב". הגברים חטפו את הנשים, נכנסו לכלי רכב מסחרי ונסעו לדירת המסתור שבמרכז הארץ.

למחרת החטיפה, התלוננו בני משפחתה של מנהלת הבית והעוזרת האישית של אשת העסקים על היעדרותן של השתיים, עוד נאמר כי נשקפת סכנה לחייהן. ניצב אהרון פרנקו הטיל את החקירה על מפקד היחידה המרכזית נצ"מ שמשון נחום. כמו כן הוקם צוות חקירה מיוחד לאיתור החטופות ולכידת החוטפים.

השוטרים מצאו שלל רב בדירה

מחקירה ראשונית של המשטרה עלה כי אשת העסקים מחזיקה בנכסים רבים בארץ ובחו"ל ושהיא נחטפה ככל הנראה למטרת דרישת כופר, וכן כי השתיים מוסתרות במרכז הארץ. ואכן, פקס הכתוב בכתב ידה של אשת העסקים נשלח למחרת לרואה החשבון שלה בלוקסמבורג, בו התבקש רואה החשבון להעביר 3 וחצי מיליון דולרים לחשבון בנק בסופיה, בירת בולגריה.

בעקבות משלוח הפקס, הצליחו חוקרי המשטרה לאתר את מקורו – בית ברחוב הזוהר בפתח תקווה. השוטרים נערכו לפרוץ לבית בו על פי החשד הוחזקו הנשים, אולם ב-13 לחודש נצפו שתי הנשים כשהן יוצאות מהבית, מובלות על ידי אחד החוטפים. השלושה נסעו ברכב מהמקום וכוחות המשטרה שעקבו אחר הרכב יירטו אותו בצומת שמשון שבאזור לכיש, שיחררו את החטופות והשתלטו על החוטף. בחיפוש ברכב נמצאה דרישת הכופר. מבדיקה שערכו השוטרים התברר שהאדם שעצרו הוא מיכאל ירוסלבסקי, כבן 45 תושב פתח תקווה.

במקביל למעצר הרכב ושחרור הנשים, פרצו לוחמי יחידת הגדעונים ובלשי הימ"ר לדירת המסתור הריקה, בה מצאו שלל רב. בין היתר, נמצאו בדירה עשרות כלי נשק אוטומטיים, מחסניות, משתיקי קול, סכיני קומנדו, אזיקים, אפודים קרמיים, מכשירים לראיית לילה וטלסקופים, דרכונים זרים, תעודות זהות ישראליות, פנקסי חוגר וכן ערכות איפור.

המשטרה המשיכה במצוד אחר החשודים הנוספים בחטיפה במהלכו נעצר רוברט אבאייב בן ה-38 המתגורר בבת ים, כשהיה בדרכו לדירת המסתור. לאחר מעצרו של אבאייב הצליחה המשטרה לשים את ידה גם על החשוד השלישי בחטיפה – אנטון נתי-פטרוקוב שנעצר בחוף הים בבת ים. בחיפוש בדירתו של פטרוקוב נמצאו המחשב האישי שנגנב מביתה של אשת העסקים וכן הביצה הסינית יקרת הערך. כמו כן, בדירה נמצאו שתי מזוודות ארוזות בבגדים של פטרוקוב וחברתו שעמדו ככל הנראה לעזוב את הארץ באותו היום ליעד לא ידוע באירופה.

  • עוד באותו נושא:
  • חטיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully