וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות: ישראל תוביל את המזה"ת לאסון

איילה חננאל וניר יהב

28.2.2010 / 13:40

על רקע העימותים שפרצו באזור מסגד אל-אקצא, מאשים דוברו של אבו מאזן את ישראל בפרוץ המהומות. "ישראל נכנסת למלחמות כדי לחמוק מהתחייבויותיה". במהומות נפצעו 18 פלסטינים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, קריינות: אילן שניג, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות אבו מאזן, אמר היום (ראשון) בהתייחס להתנגשות האלימה בין משטרת ישראל לצעירים הפלסטינים הבוקר במסגד אל-אקצא כי "מעשי ישראל הם חלק משרשרת של מלחמות אליה היא נכנסת על מנת להתחמק מהתחייבויותיה".

אבו רודיינה הבהיר עוד כי "ירושלים ומסגד אל-אקצא הם קו אדום שאין לעבור אותו", ותהה מדוע ישראל נוקטת באותן "פרובוקציות" בדיוק בזמן שהיא ממתינה לתשובות האמריקאים בנוגע לחידוש המשא ומתן. אבו רודיינה קרא לממשל האמריקאי ללחוץ על ממשלת ישראל "להפסיק את מלחמותיה שמובילות את האזור להמשך סבבי האלימות, להם תהיינה השלכות הרות-אסון על המזרח התיכון והעולם כולו".

הבוקר פרצה המשטרה לרחבת הר הבית לאחר שכ-30 צעירים מוסלמים יידו אבנים והתבצרו משעות הבוקר במסגד שברחבת ההר. הצעירים נכנסו אמש לרחבת ההר וסירבו לצאת למרות בקשות הוואקף לעשות כן. מהמשטרה נמסר כי 7 מפגינים נעצרו ושני לוחמי מג"ב ושני שוטרים נפצעו באורח קל מיידוי אבנים. הר הבית נפתח בצהרים לתפילת גברים מוסלמים מעל גיל 50 ולנשים בכל הגילאים. מקורות פלסטינים דיווחו כי במקום פרצו עימותים בין פלסטינים לבין כוחות הביטחון הישראלים. לפי הדיווח, 18 מפגינים נפצעו.

מהמשטרה נמסר עוד כי צעירים ערבים יידו אבנים על כוחות הביטחון הן בסמטאות העיר העתיקה והן סמוך לאחד השערים ברחבת הר הבית. הבוקר החלו הצעירים המתבצרים ליידות אבנים לעבר מבקרים בהר ובשל כך נסגרו שערי הכניסה לרחבת המסגד בהר, וכוח משטרה נכנס לרחבת ההר.

עימותים בין פלסטינים לכוחות ביטחון בעיר העתיקה בירושלים. רויטרס
המהומות הבוקר/רויטרס

"התבצרו מחשש מהתקפת קבוצות ימין"

מקורות פלסטינים מסרו כי יותר מ-200 שוטרים כיתרו את עשרות המתפללים הפלסטינים במסגד. לטענת המתבצרים, הם חוששים מכך ש"קבוצות ימין קיצוניות יפרצו למסגד" ולפיכך הם נמצאים בתוכו. במקביל קראו הפלסטינים לתושבי העיר העתיקה להגיע ולסייע להם.

המקורות דיווחו כי כוחות הביטחון הישראלים פרצו למתחם מסגד אל-אקצא ומנעו מהפלסטינים להיכנס אליו, תוך שימוש ברימוני הלם וגז מדמיע לעבר המתפללים שהתאספו בסמוך למסגד. בנוסף דווח על שלושה פלסטינים שנעצרו. עוד דווח כי 500 מתפללים פלסטינים ניסו למנוע מפעילי ימין להיכנס למתחם מסגד אל-אקצא וקראו ליתר תושבי העיר העתיקה בירושלים להגיע למקום כדי לסייע להם. על פי דיווחי הפלסטינים, כוחות הביטחון ניתקו את זרם החשמל במקום.

כ-200 מפגינים יידו אבנים לעבר עמדות צה"ל במספר מוקדים שונים ברחבי העיר חברון ביום שישי, זאת על רקע הכללת מערת המכפלה וקבר רחל ברשימת אתרי המורשת הלאומיים. כוחות צה"ל השיבו לעברם באמצעים לפיזור הפגנות. מאז החלטת הממשלה בנושא, התרבו המהומות בעיר האבות.

עדכון ראשון: 08:43

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully