וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: זיוף הדרכונים - אקט לא ידידותי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.2.2010 / 4:02

שגריר ישראל באוסטרליה זומן לבירור עם שר החוץ, שאמר כי נושא זיוף הדרכונים מעורר "דאגה עמוקה" באוסטרליה . בחמאס חושדים כי מדינות נוספות השתתפו בתכנון החיסול בדובאי

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

פרשת חיסול בכיר החמאס מחמוד אל-מבחוח בדובאי ממשיכה להכות גלים ברחבי העולם: שגריר ישראל באוסטרליה זומן הלילה (חמישי) לשיחת הבהרה על ידי שר החוץ האוסטרלי סטיבן סמית'. זאת בעקבות הודעת משטרת דובאי לפיה שלושה בעלי דרכונים אוסטרליים השתתפו בפעולת החיסול של בכיר החמאס מחמוד אל-מבחוח במדינה.

"לא נהיה שקטים בנושא זה - מדובר בעניין המעורר אצלנו דאגה עמוקה. מדובר בעניין של אמינות ובסיטואציה שבמרכזה שימוש במסמכים רשמיים לצרכים אחרים", אמר ראש הממשלה קווין ראד בתחנת רדיו מקומית. במשרד החוץ בירושלים סירבו להגיב לפרסומים.

בתוך כך, שר החוץ האוסטרלי סטיבן סמית' שלח מסר תקיף לישראל בנאומו בפרלמנט. סמית' הזהיר כי אם יתברר שישראל היתה מעורבת בזיוף דרכונים אוסטרליים או בשימוש בהם במהלך החיסול, אוסטרליה תפרש זאת כ- "פעולה לא ידידותית". סמית' אמר בנוסף כי אוסטרליה מצפה מישראל לשיתוף פעולה מלא עם חקירת זיוף הדרכונים, לאור מערכת היחסים הידידותית ששררה עד כה בין שתי המדינות.

התבטאות ראש ממשלת אוסטרליה מצטרפת לשורת התבטאויות בשבועות האחרונים מצד מנהיגים נוספים ברחבי העולם, בעיקר מקרב מדינות אירופה, ובראשם ראש ממשלת בריטניה ושר החוץ בממשלתו וכן נשיא צרפת ניקולא סרקוזי.

תרשים של חולית החיסול של מחמוד אל מבחוח בדובאי. רויטרס
התפלגות הכוחות שהיו מעורבים לכאורה בחיסול/רויטרס

בתוך כך, בכיר חמאס ונציג הארגון בלבנון, אוסמה חמדאן, אמר אתמול כי קיים חשד לפיו מספר מדינות אירופאיות היו מעורבות בחיסול בכיר הארגון מחמוד אל-מבחוח לפני חודש בדובאי, ביחד עם המוסד הישראלי. בראיון לאתר "אל-ג'זירה" אמר חמדאן כי לאור החשדות ש-26 אנשים פעלו במסגרת חולית החיסול "מתגבר החשד כלפי המדינות שבדרכוניהן נעשה שימוש בחיסול. ייתכן והן שיתפו פעולה עם המוסד וייתכן שחלה אצלן פרצה ביטחונית חמורה",

עוד במסגרת הראיון, חמדאן לעג למוסד הישראלי אשר "תכנן פעולת חיסול מתוחכמת אולם תכניותיו השתנו וחרפתו התגלתה". הוא אמר עוד שנוכח האירוע, יש לפתוח בחקירה מקיפה תוך הבעת התנצלות כלפי העם הפלסטיני. בנוסף הודה למשטרת דובאי על כך שפעלה לחשוף את כל מרגלי המוסד.

אתמול כזכור טענה המשטרה במדינה כי זיהתה 15 חשודים נוספים בהתנקשות בנוסף לאלו שחשפה לפני כשבועיים. על פי המשטרה, מתוך 15 החשודים החדשים זוהו חמש נשים. בנוסף, שלושה מתוכם היו בעלי אזרחות אוסטרלית, שלושה היו בעלי אזרחות אירית, שלושה בעלי אזרחות צרפתית ושישה היו בעלי אזרחות בריטית.

המשטרה בדובאי מסרה עוד כי חברי חוליית החיסול הגיעו משש ערים אירופאיות שונות ומהונג קונג. עוד נמסר כי פעולת החיסול נמשכה 20 דקות בלבד ולאחריה עזבו חברי חוליית החיסול את דובאי למספר ערים שונות. בנוסף נמסר כי ארבעה מתוך חברי החוליה ביקרו בדובאי כבר בעבר. בנוסף דיווחה המשטרה המקומית כי 14 מתוך 15 החשודים השתמשו בכרטיסי אשראי שהונפקו בבנק האמריקאי MetaBank.

אתמול דיווחה משטרת דובאי כי היא זיהתה ארבעה חשודים נוספים בהתנקשות של בכיר החמאס מחמוד אל-מבחוח. על פי מקורות בדובאי, שניים מהחשודים נשאו דרכונים בריטיים ושניים איריים. בסך הכל ישנם 26 חשודים במעורבות בחיסולו של אל-מבחוח.

עדכון ראשון: 20:50

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החמאס הודה למשטרת דובאי על שפעלה "לחשוף את כל מרגלי המוסד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully