וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת רה"מ: "סוריה היא זו שמעכבת השלום"

בלשכת נתניהו דחו את דברי הנשיא אסד, לפיהם ישראל דוחפת את המזרח התיכון למלחמה. "המציאות הפוכה לחלוטין. רה"מ מוכן לבוא לכל מקום בעולם, כדי לפתוח בשיחות שלום"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: לירז לבנה)

בלשכת ראש הממשלה שללו הלילה (חמישי) מכל וכל את טענות המשטר הסורי על חוסר הנכונות של ישראל לקיים מו"מ לגיבוש הסדר שלום בין שתי המדינות. "מצער לשמוע את הדברים מסוריה בשעה שהמציאות הפוכה לחלוטין. ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר פעמים רבות כי יהיה מוכן לבוא לכל מקום בעולם, בכל שעה כדי לפתוח בשיחות שלום עם סוריה ללא תנאים מוקדמים", אמר ראש מערך ההסברה ניר חפץ. "ישראל גם אינה שוללת הסתייעות בכל צד שלישי הוגן שבכוחו לקדם את התהליך המדיני עם סוריה ובלבד שיהיה ללא תנאים מוקדמים. לצערנו הרב – סוריה היא זו שמערימה קשיים ומונעת קיומו של משא ומתן לגיבוש הסדרים שיבטיחו שלום, ביטחון ושגשוג לכל הצדדים".

סוריה אינה פוסלת אפשרות של מלחמה עם ישראל ומזהירה אותה מפני עימות עתידי שיהיה "מקיף" ויכלול את כל ערי ישראל. "ישראל זורעת את זרעי המלחמה באזור. הייתי ממליץ להם להפסיק לשחק את תפקיד הבריון של המזרח התיכון", אמר אמש שר החוץ הסורי וואליד אל מועלם בדמשק. "יום אחד אתם מאיימים על עזה, למחרת אתם מאיימים על לבנון, אחר כך על אירן ועכשיו על סוריה", אמר אל מועלם במסיבת עיתונאים משותפת עם עמיתו הספרדי, מיגל מורטינוס.

גם נשיא סוריה בשאר אסד אמר כי ישראל דוחפת את המזרח התיכון לעבר מלחמה חדשה. "כל העובדות מצביעות על כך שישראל דוחפת את האזור לעבר מלחמה, לא שלום". כך דווח בסוכנות הידיעות הסורית שאמר אסד לשר החוץ הספרדי מיגל מאורטינוס. "ישראל לא רצינית לגבי רצונה בשלום", הוסיף אסד.

דבריהם של מועלם ואסד הם תגובה לדברים שאמר אתמול שר הביטחון אהוד ברק בפני סגל הפיקוד הבכיר של צה"ל: "בהיעדר הסדר עם סוריה, אנו עלולים להגיע עמה לעימות כוחני שעלול להגיע עד כדי מלחמה כוללת". ברק הוסיף כי "כמו במציאות המוכרת במזרח התיכון, נשב מיד לאחר מלחמה כזו למשא ומתן ונדון בדיוק באותם דברים שאנחנו דנים בהם עם הסורים כבר 15 שנה". אל מועלם אמר בתגובה כי "אתם הישראלים, אל תבחנו את הנחישות של סוריה. אתם יודעים שמלחמה בתקופה הזו תגיע לערים שלכם. הגיע הזמן שתתעשתו ותבחרו בדרך השלום. האופציות ברורות".

אל מועלם המשיך להתייחס לדבריו של ברק ואמר: "אין ספק, אם אנחנו מעריכים שהמלחמה הזו תפרוץ, ואסור לנו לשלול את האפשרות הזאת, הייתי אומר שהיא תהיה מלחמה כוללת ומקיפה, בין אם היא תתחיל בדרום לבנון או בסוריה".

לאחר דברים אלו ניסה מורטינוס להרגיע את הרוחות ואמר: "אני מגיע עכשיו מישראל אחרי שנפגשתי שם עם מרבית הבכירים, ואני רוצה להגיד לכם שלא שמעתי שום תופי מלחמה, אלא דווקא קיבלתי תחושה של רצון לשלום". שר החוץ הספרדי הבטיח כי ארצו תמשיך לעשות כל מאמץ אפשרי כדי להבטיח ששיחות השלום במזרח התיכון יחודשו מהר ככל האפשר.

בהמשך מסיבת העיתונאים אישר אל מועלם כי ממשלתו קיבלה בקשה רשמית מארצות הברית לאשר את מינויו של רוברט פורד לשגריר בדמשק. אם הבקשה תאושר, פורד יהיה הנציג הרשמי הראשון של וושינגטון בסוריה זה חמש שנים. "ארצות הברית הגישה לנו מועמד לכהן כשגריר", אמר אל מועלם, "זוהי סוגייה של ריבונות אמריקאית וזוהי זכותה של סוריה לבחון את המועמדות". השר הסורי לא ציין אם ממשלתו הסכימה לבקשה.

(עדכון ראשון: 17:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully