וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיסול בדובאי: "אל-מבחוח עונה למוות"

עיתון היוצא לאור באיחוד האמירויות הערביות, פרסם דיווח על נסיבות חיסולו לכאורה של בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח. "על הגופה נמצאו סימני עינויים ורגליו היו קשורות עם חוטי חשמל"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: דורון שטיין)

העיתון "אל חליג'" היוצא לאור באיחוד האמירויות הערביות, פרסם בצהרים (שישי) דיווח על נסיבות חיסולו לכאורה של בכיר הזרוע הצבאית של חמאס מחמוד אל-מבחוח בדובאי. חבר הלשכה המדינית של הארגון בדמשק, עיזת א-רישק, פרסם הבוקר הודעה בה אושר דבר חיסולו של אל-מבחוח, שהיה אחד ממייסדי הזרוע הצבאית של חמאס.

גורם רשמי במשטרה המקומית מסר לעיתון "אל חליג" כי גופתו של אל-מבחוח נמצאה על ידי עובד במלון בעיר דיירה במדינה. עוד סיפר קצין המשטרה כי על גופתו של בכיר חמאס נמצאו סימני עינויים ושרגליו היו קשורות עם חוטי חשמל. בנוסף נראה כי אל-מבחוח נחנק למוות באמצעות כרית שכיסתה את אפו.

עוד סיפר קצין המשטרה לעיתון המקומי כי בלשים של משטרת איחוד האמירויות חוקרים מידע לפיו ארבעה גברים שהיו מצוידים במסכות, ביקרו בחדרו של אל-מבחוח ארבעה ימים לפני החיסול. עוד נמסר בדיווח של העיתון כי אל-מבחוח נכנס ככל הנראה לדובאי תחת זהות בדויה ושאנשי הביטחון גילו את זהותו האמיתית של האיש רק לאחר מותו.

בהודעה רשמית שפרסם חבר הלשכה המדינית של הארגון בדמשק, עיזת א-רישק, נמסר כי "דמו של אל-מבחוח לא נשפך לשווא". א-רישק מסר כי אתמול בלילה הגיעה גופתו של אל-מבחוח לדמשק וכי הוא צפוי להיקבר היום אחר הצהריים. "חמאס, בשיתוף פעולה עם הגורמים הנוגעים בדבר באיחוד האמירויות, מנהל חקירה לבדיקת נסיבות חיסולו של אל-מבחוח". א-רישק אישר כי אל-מבחוח הוא אחד ממייסדי הזרוע הצבאית של חמאס ומי שעמד מאחורי חטיפת ורציחת חיילי צה"ל סספורטס וסעדון.

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, הפנה אף הוא אצבע מאשימה לישראל, לאחר חיסולו לכאורה של בכיר הארגון מוחמד אל מבחוח בדובאי: בראיון לרשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" ממקום מושבו בדמשק אמר כי "המוסד עומד מאחורי חיסולו של אל-מבחוח" במהלך ביקורו באיחוד האמירויות. בהודעה שפרסמה הזרוע הצבאית של חמאס היא הבטיחה "להגיב על הפשע הציוני בזמן ובמקום שתמצא לנכון".

אל-מבחוח, בן 50, יליד מחנה הפליטים ג'בליה שבצפון רצועת עזה, היה כאמור ממייסדי הזרוע הצבאית של חמאס. כמי שעמד מאחורי חטיפת ורציחת אילן סעדון ואבי סספורטס, היה אחד המבוקשים הראשונים שבתיהם נהרס על ידי ישראל. בעבר היה אל-מבחוח עצור מספר פעמים בבתי הכלא בישראל אך בשנת 1989 גורש לסוריה, שם הוא חי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully