וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: נרדוף האחראים לניסיון הפיגוע במטוס

נשיא ארצות הברית התייחס לראשונה לניסיון הפיגוע הכושל במטוס, זמן קצר לאחר שארגון אל קאעדה הודה כי סיפק למחבל הניגרי את מתקן החבלה אותו ניסה לפוצץ כ"נקמה על המתקפות האמריקאיות בתימן"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: עידן גוראל)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס אמש (שני) לראשונה לניסיון הפיגוע הכושל במטוס שאירע ביום שישי. "לא ננוח עד שנתפוס את כל המעורבים במתקפת הטרור ונשתמש בכל הכוח שנמצא בידינו כדי למנוע מאויבינו לתקוף אותנו", אמר אובמה במסיבת עיתונאים מיוחדת בה אמר בנוסף כי הורה להגביר את האבטחה במטוסים והוסיף בידוק בטיסות הנכנסות ויוצאות מארצות הברית.

"אין לנו עדיין כל התשובות לגבי הניסיון האחרון הזה", הודה אובמה, "אך אלה שמנסים לבצע טבח בגברים, נשים וילדים חפים מפשע, צריכים לדעת שארצות הברית תעשה יותר מאשר רק לחזק את ההגנות שלה". הוא סיפר על שתי הערכות של נהלי הביטחון שהורה לבצע. "החשוד היה במערכת, אך לא ברשימת 'המנועים מלטוס'", אמר אובמה. הוא הוסיף כי אין לארה"ב עדיין "את כל התשובות", אך הבטיח להמשיך "להשתמש בכל האלמנטים של העוצמה שלנו כדי להרוס את רשתות המחבלים".

מוקדם יותר טענו נציגים של ארגון אל קאעדה טענו כי הם עומדים מאחורי ניסיון הפיגוע הכושל במטוס שנחת בארצות הברית ביום שישי, וכי מטרתם היתה לנקום על ההתקפות האמריקאיות נגד אנשיהם בתימן. בהודעה שפורסמה ברשת האינטרנט טענו אנשי אל קאעדה כי הם סיפקו למחבל הניגרי "מתקן טכנולוגי מתוחכם", אולם הוא כשל בהפעלתו בשל תקלה תפעולית.

נוכחות מוגברת בתימן של כוחות מיוחדים

בכיר בסנאט אישר כי לארצות הברית ישנם כוחות שפועלים בתימן ומנסים למנוע השתלטות על המדינה מצד אנשי אל קאעדה. בראיון לרשת "פוקס" אישר אמש ראש הוועדה לביטחון לאומי, הסנאטור ג'ו ליברמן, כי כוחות קומנדו ומודיעין אמריקאים פועלים בתימן. "יש לנו נוכחות מוגברת בתימן של כוחות מיוחדים", אמר. העיתון "ניו יורק טיימס" דווח כי כבר לפני שנה שיגרו האמריקאים בכירים ב-CIA ומומחי מלחמה בטרור לתימן. במקביל, הגיעו אנשי קומנדו אמריקאים למדינה, ואימנו את כוחות הביטחון התימנים בטקטיקות של לוחמה בטרור.

ביום חמישי בשבוע שעבר תקף חיל האוויר התימני במחנה של אל קאעידה והרג לפחות 30 מחבלים. גורם ביטחוני בצנעא טען כי בין ההרוגים בתקיפה היה גם האימאם אנואר אל עוואקלי , שנודע בתור היועץ הרוחני של שלושה מהמחבלים שביצעו את הפיגועים במגדלי התאומים והיה בקשר עם הקצין שביצע את הטבח בבסיס האמריקאי פורט הוד בטקסס.

בארצות הברית טענו עד כה כי אין כל קשר בין ניסיון הפיגוע ביום שישי למתקפת טרור גדולה. "כעת אין לנו אינדיקציה לכך שזה היה חלק ממשהו גדול יותר. אבל ברור שהחקירה נמשכת", אמרה בשבת השרה לביטחון פנים ג'נט נפוליטנו, שהוסיפה כי מוקדם מדי לקבוע האם ארגון אל קאעדה אכן היה מעורב בניסיון הפיגוע. "זה נתון לחקירה, וזה יהיה בלתי הולם שאגיב על כך", אמרה. "לכן צריך לתת ל-FBI ולמערכת הצדק הפלילית לעשות את עבודתם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully