וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האישום, נפאע ייפגש עם בכיר לבנוני

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.12.2009 / 11:24

הח"כ מבל"ד צפוי להיפגש בקפריסין עם מנהיג הדרוזים בלבנון וואליד ג'ונבלאט. זאת, שבועיים בלבד לאחר שהוחלט להגיש נגדו כתב אישום בשל ביקורו בסוריה ב-2007

ח"כ סעיד נפאע (בל"ד) ייפגש בקפריסין ביום ראשון עם מנהיג הדרוזים בלבנון וואליד ג'ונבלאט, במסגרת נסיעה של אנשי דת דרוזים. ח"כ נפאע אישר בשיחה עם וואלה! חדשות את הדברים ומסר כי הוא נוסע כחבר במשלחת של ועדת הקשר הדרוזי, הכוללת נכבדים ואנשי דת דרוזים. בתשובה לשאלה על מה בכוונתו לדון עם ג'ונבלאט, ענה: "נדון ביחסים בינינו וכן בסוגיות פוליטיות שונות". ח"כ נפאע הכחיש כי התבקש להעביר מסר כלשהו מממשלת ישראל. על אף שג'ונבלאט, אינו נחשב כמתנגד מובהק לקיומה של ישראל, הוא התבטא בעבר באופן קשה נגדה.

הפגישה הצפויה של ח"כ נפאע עם ג'ונבלאט תתקיים שבועיים בלבד לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה מני מזוז החליט להגיש נגדו כתב אישום בעקבות ביקורו בסוריה בשנת 2007. לפי טיוטת כתב האישום, ח"כ נפאע ביקר בסוריה בספטמבר 2007, יחד עם קבוצה של אנשי דת דרוזים, למרות שבקשתו לצאת לסוריה נדחתה על ידי שר הפנים מטעמי ביטחון. חברי הקבוצה נסעו לירדן, ושם, בסיוע של עזמי בשארה, קיבלו היתרי כניסה לירדן מהשגרירות הסורית. משם המשיכו חברי הקבוצה דרך מעבר שייח חוסיין לסוריה, ושהו שם כשבוע.

במהלך הביקור בסוריה נפגש ח"כ נפאע בחשאי עם טלאל נאג'י, סגן מזכ"ל החזית העממית. במהלך הפגישה ארגן נאג'י פגישה בין נפאע לחאלד משעל, אך השניים לא נפגשו לבסוף. נפאע חשוד שהגיע למשרדו של ראש הלשכה, וקיבל לידיו תשורה. על פי טיוטת כתב האישום, נפאע "ניסה באופן חשאי ליצור קשר עם חאלד משעל ואף ביקר במקום עבודתו, ובכך קיים ביודעין מגע עם סוכן חוץ ללא כל הסבר סביר". ח"כ נפאע חשוד בעבירות של יציאה שלא כדין למדינת אויב ובמגע עם סוכן חוץ.

באוקטובר 2007 דווח, כי שר הביטחון אהוד ברק נפגש עם ג'ונבלאט. לפי דיווח אז, השניים נפגשו במלון בוושינגטון שבארה"ב. עוד דווח, כי ג'ונבלאט ביקש מברק לסייע לו לשכנע את הממשל האמריקאי, כי יש לתקוף בסוריה על מנת להפיל את משטרו של אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully