וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: עימותים אחרי הלוויית מונתזרי

טליה שחר

21.12.2009 / 9:51

תומכי אופוזיציה התעמתו עם המשטרה לאחר לווית אחד מתומכי התנועה הרפורמיסטית החשובים במדינה, האייתוללה מונתזרי. בתום ההלוויה יצאו רבבות פעילים להפגין

תומכי האופוזיציה התעמתו היום (שני) עם כוחות משטרה בעיר קום, לאחר בתום הלווייתו של האייתוללה עלי חוסיין עלי מונתזרי, כל דיווח אתר אינטרנט של התנועה הרפורמיסטית במדינה. רבבות הגיעו לעיר קום לאחר שמנהיגי האופוזיציה קראו לתומכיהם להגיע לאירוע, וממשלת אירן שלחה למקום כוחות למנוע מהומות.

מונתזרי, שמת ביום שבת בגיל 87 בביתו, נחשב לאחד התומכים הגדולים של המחנה הרפורמיסטי במדינה ולאחד ממבקריו הגדולים של משטר הנשיא מחמוד אחמדינג'ד. בעבר הוא אף הושם לא פעם במעצר בית, בשל דעותיו והתבטאויותיו.

הממשלה האירנית הגבילה את הסיקור התקשורתי של ההלוויה, לכן הדיווחים על המתרחש מסתמכים על אתרי אינטרנט שונים. על פי אחד הדיווחים, אוטובוסים של תומכי אופוזיציה נעצר בטהרן בדרכו לעיר קום.

בתום ההלוויה יצאו פעילים לרחובות העיר קום וערכו הפגנה נגד הממשל. על פי האתר הרפורמיסטי קלמה, המפגינים נושאים סמלים ירוקים – צבעה של התנועה הרפורמיסטית באירן - וקוראים קריאות תמיכה במנהיגי האופוזיציה מיר חוסיין מוסאווי ומהדי כרובי.

(עדכון ראשון: 9:15)

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully