וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי שפגע בזכרו של מנהיג הדת באירן ייענש"

המנהיג העליון של אירן עלי חמינאי תקף את המפגינים שקרעו את תמונות מנהיג המהפכה, האייתוללה חומייני. משמרות המהפכה הבטיחו כי "יענישו את מי שפגע בזכרו של חומייני"

האייתוללה עלי חמינאי, מנהיגה הרוחני של אירן, האשים היום (ראשון) את האופוזיציה בהפרת חוק עקב פגיעה בשמו של מנהיג המהפכה האיסלמית, האייתוללה חומייני. בנאום טלוויזיוני טען חמינאי כי האופוזיציה מעודדת את אויביה של אירן לפגוע במערכת האיסלמית. חמינאי גם התייחס להפגנות התנועה הרפורמיסטית נגד תוצאות הבחירות ביוני: "הבחירות הסתיימו. הן היו חוקיות והם לא יכולים להוכיח את טענותיהם לזיופים".

זעמו של חמינאי התעורר לאחר שבמהלך הפגנה נגד המשטר ביום שני שעבר, תיעדו מצלמות הטלוויזיה סטודנטים קורעים את תמונתו של חומייני, והתמונות שודרו ללא הפסקה בטלוויזיה הממלכתית. באתר האינטרנט של משמרות המהפכה נכתב כי "משמרות המהפכה לא יסבלו כל היסוס בזיהויים, הבאתם למשפט וענישתם של אלה שהוציאו לפועל מעשים אלו של פגיעה בזכרו של חומייני".

חמינאי אמר בנאומו כי הפגנות האופוזיציה הן לא חוקיות. "הם מפירים את החוק באופן ברור", אמר חמינאי. "הם העליבו את זכרו של חומייני". המנהיג קרא לרשויות לאתר את העומדים מאחורי מעשה העלבת זכרו של חומייני.

האופוזיציה, מנגד, טוענת כי מדובר באירוע בודד, שהמשטר עושה בו שימוש בכדי לפגוע ברפורמיסטים. האופוזיציה באירן מאשימה את הרשויות בכך שהן מכינות את הקרקע לפעילות לנידויה של התנועה הרפורמיסטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully