וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "הצתת המסגד - פשע נתעב"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.12.2009 / 16:26

יו"ר הרשות הפלסטינית הגיב בחריפות להצתת המסגד בכפר יאסוף והפנה את האצבע המאשימה למתנחלים: " המתנחלים נוהגים בברוטליות. יש לשים קץ להשתוללות הפראית הזאת". על ההקפאה: "ממשלת נתניהו ממשיכה לבנות"

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הגיב היום (שישי) להצתת המסגד בכפר יאסוף שבגדה המערבית. אבו מאזן אמר כי "שריפת המסגד בכפר יאסוף היא פשע נתעב. המתנחלים נוהגים בברוטליות. יש לשים קץ להשתוללות הפראית הזאת". יו"ר הרשות אמר את הדברים בפגישה עם ח"כ אחמד טיבי בעמאן שבירדן.

"יש להקפיא את ההתנחלויות לחלוטין, לרבות בירושלים המזרחית", אמר אבו מאזן והוסיף כי "ממשלת נתניהו ממשיכה לבנות ולעבות את ההתנחלויות ובכך היא בולמת את חידוש התהליך המדיני. הכדור נמצא כעת במגרש של ישראל. ארה"ב וישראל יודעות מה צריך לעשות על מנת לחדש את התהליך". ח"כ טיבי אמר כי הוא מעריך שהרשות "לא תחדש בתנאים אלו את המשא ומתן, ובצדק".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. AP
"ממשלת נתניהו ממשיכה לבנות ולעבות את ההתנחלויות ובכך היא בולמת את חידוש התהליך המדיני". אבו מאזן/AP

דבריו של אבו מאזן באים על רקע תגובות זועמות של מספר פלסטינים לאחר תפילות יום השישי להצתת המסגד, אשר יידו אבנים לעבר כלי רכב ישראלים והתנחלויות במספר מוקדים ברחבי הגדה. לוחם מג"ב נפצע באורח קל בפניו מיידוי אבנים בכפר יאסוף בו הוצת המסגד. כוחות צה"ל נמצאים במקום. הלוחם הפצוע טופל אף הוא במקום.

כמו כן, בין היתר, יידו פלסטינים אבנים לעבר גדר ההתנחלות ניל"י. כוח צה"ל הגיע למקום ומנסה לאתר את מיידי האבנים. נזק נגרם לרכב. כמו כן, ייודו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר ההתנחלות קריית נטפים. גם שם, נזק נגרם לרכב. בכפר יאסוף, בו הוצת המסגד, יצאו המתפללים לתהלוכת מחאה לאחר התפילה. בתוך כך, גורמים בקרב המתנחלים המתנחלים מדווחים שפלסטינים הציתו כרם של מתנחל בהתנחלות נריה והעלו באש ציוד חקלאי. עוד דווח כי פלסטינים יידו אבנים סמוך לכפר עזון שליד קלקיליה. באירוע הנ"ל נפגע רכבה של אשתו של ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי).


מקורות פלסטינים דיווחו הבוקר כי מתנחלים הציתו לפנות בוקר מסגד בכפר יאסוף שליד סלפית בצפון הגדה, וריססו דברי נאצה במקום. על פי הדיווחים, חלקים גדולים מהמסגד, ובו ספריית ספרי קוראן, נשרפו כליל. ראש מועצת כפר יאסוף, עבד א-רחים מוסלח, מסר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", כי מספר מתנחלים הציתו אש בקומה השנייה במסגד בסביבות השעה ארבע לפנות בוקר, ואז שפכו בנזין בחדרים. בקבוקי דלק ריקים התגלו במקום. לדבריו של מוסלח, המתנחלים גם ריססו כתובות נאצה שבהם נכתב בין היתר: "נשרוף אתכם כולכם" ו"היכונו לתג מחיר ד"ש מאפי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully