וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן: "הקפאת הבנייה בגדה אינה מספיקה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.12.2009 / 21:08

שר החוץ הירדני אמר את הדברים לאחר שנפגש עם יו"ר הרשות ברמאללה. לדבריו, עבדאללה מלך ירדן תומך במאמצי הרשות הפלסטינית ובעמדות אבו מאזן

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש היום (שבת) ברמאללה עם שר החוץ הירדני, נאסר ג'ודה, ודן עימו בתהליך השלום במזרח התיכון ובשורה של נושאים אזוריים נוספים. שר החוץ הפלסטיני ריאד מאלכי אמר בתום הפגישה כי השניים דנו בסירובה של ישראל למלא אחר ההתחייבויות שלה במסגרת מפת הדרכים, ביניהם הפסקת הבנייה בהתנחלויות.

ג'ודה אמר כי עבדאללה מלך ירדן "תומך במאמצי הרשות הפלסטינית ובעמדות אבו מאזן" והבהיר כי ירדן סבור שמה שבוצע באחרונה (הקפאת הבנייה הזמנית בהתנחלויות - נ.י) "אינה מספיקה כדי להתחיל במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים".

במסיבת עיתונאים שקיים לאחר הפגישה אמר ג'ודה עוד כי הממשל האמריקאי חייב להיות מעורב בתהליך השלום באזור. "אין ספק שלארה"ב יש תפקיד מרכזי וחשוב בתהליך השלום. הממשל הזה נרתם במהרה לתהליך השלום, וזאת בנוסף למאמצים הבינלאומיים המושקעים סביב נושא זה", אמר. ג'ודה אמר כי המלך עבדאללה סבור כי יש לשמור על התיאום ושיתוף הפעולה עם אבו מאזן "בעיקר על רקע הקיפאון המדיני".

"קיים קונצנזוס בינלאומי חסר תקדים על הצורך בפתרון שתי המדינות לשני עמים, דהיינו הקמת מדינה פלסטינית עצמאית לצד ישראל, וכל זאת במסגרת יוזמת השלום הערבית", אמר שר החוץ הירדני. לדבריו, פתרון כולל זה יביא ביטחון לישראל: "זהו הפתרון המתאים שיוביל לשלום במזרח התיכון, בעיקר שהסוגיה הפלסטינית היא לב ליבו של הסכסוך באזור". ג'ודה מתח ביקורת גם על הצעדים "החד-צדדיים" של ישראל, בעיקר בירושלים, "המכשילים את פתיחת המשא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully